Durant la seua intervenció en una taula redona, el representant municipal ha explicat el funcionament de la Mesa Interreligiosa de Castelló. Este organisme, que va nàixer com a culminació d'un procés iniciat l'any 2006, servix actualment com a espai de diàleg per a 24 entitats de diferents confessions religioses.
Segons ha destacat el regidor, la gestió de la diversitat religiosa és una realitat quotidiana que requerix accions concretes. L'objectiu principal d'esta iniciativa és aprofitar el potencial participatiu de les comunitats de fe, previndre possibles conflictes mitjançant el reconeixement mutu i fomentar la corresponsabilitat en la construcció d'una ciutat intercultural.
“"La constitució de la Mesa Interreligiosa de Castelló no va ser un punt de partida, va ser un punt de arribada. Va ser la culminació institucional d'un treball que ja es venia fent des de 2006."
La Mesa Interreligiosa, constituïda formalment en 2012, integra una àmplia representació de creences, incloent-hi catòlics, ortodoxos, congregacions evangèliques, pentecostals, baptistes, adventistes, budistes i musulmans, entre altres.




