Diputació destina 278.000€ a igualtat i violència masclista en l'Horta

38 ajuntaments rebran fons per a projectes de prevenció i igualtat, amb especial atenció a dones migrants i bretxa de gènere en ciència.

Imatge genèrica d'una mà signant un document oficial.
IA

Imatge genèrica d'una mà signant un document oficial.

La Diputació de València ha assignat 278.000 euros a 38 ajuntaments de l'Horta per a projectes d'igualtat i prevenció de la violència masclista, amb una inversió total provincial de 1.330.000 euros.

La Diputació de València destinarà 278.000 euros a projectes d'igualtat i prevenció de la violència masclista impulsats per 38 ajuntaments de l'Horta. La convocatòria repartirà 144.000 euros entre 17 municipis de l'Horta Sud i 134.000 euros per a 21 consistoris de l'Horta Nord.
Estes ajudes formen part d'una inversió provincial de 1.330.000 euros destinada a 235 iniciatives presentades per 224 ajuntaments, deu mancomunitats i el Consorci Pactem Nord, tots adherits a la Xarxa provincial contra la Violència de Gènere. La convocatòria va rebre 244 sol·licituds, de les quals nou van ser desestimades per no ajustar-se a les bases o per duplicitat.
Les subvencions aprovades oscil·len entre els 786 euros concedits a Benirredrà i més de 16.000 euros destinats a Catarroja, depenent de les activitats proposades. La Xarxa contra la Violència de Gènere de la Diputació de València compta actualment amb 246 ajuntaments, 14 mancomunitats i un consorci.
Entre les iniciatives destacades, el projecte d'Alboraya se centra en la vulnerabilitat de les dones migrants davant la discriminació i la violència masclista. Per la seua part, Alaquàs organitzarà tallers per a alumnat d'Educació Primària per a abordar la bretxa de gènere en la ciència, buscant desmuntar estereotips.
A l'Horta Nord, les subvencions sumen 134.000 euros per als 21 ajuntaments participants. En esta comarca s'integra també Pactem Nord, l'únic consorci que participa en el repartiment provincial.

"Els projectes inclouen la formació dels cossos de seguretat per a atendre víctimes de maltractaments, la lluita contra la trata i l'explotació sexual, la protecció de les dones migrants i la renovació dels plans locals d'igualtat."

Natàlia Enguix · Vicepresidenta de la Diputació i responsable de l'àrea d'Igualtat

"El treball dels municipis, les mancomunitats i els agents d'igualtat resulta fonamental per a avançar cap a una societat preparada per a previndre i actuar davant la violència exercida contra les dones."

Natàlia Enguix · Vicepresidenta de la Diputació i responsable de l'àrea d'Igualtat