Diputació destina 278.000€ a igualtat i violència masclista en l'Horta
38 ajuntaments rebran fons per a projectes de prevenció i igualtat, amb especial atenció a dones migrants i bretxa de gènere en ciència.
Per Neus Mollà i Roca
••2 min de lectura
IA
Imatge genèrica d'una mà signant un document oficial.
La Diputació de València ha assignat 278.000 euros a 38 ajuntaments de l'Horta per a projectes d'igualtat i prevenció de la violència masclista, amb una inversió total provincial de 1.330.000 euros.
La Diputació de València destinarà 278.000 euros a projectes d'igualtat i prevenció de la violència masclista impulsats per 38 ajuntaments de l'Horta. La convocatòria repartirà 144.000 euros entre 17 municipis de l'Horta Sud i 134.000 euros per a 21 consistoris de l'Horta Nord.
Estes ajudes formen part d'una inversió provincial de 1.330.000 euros destinada a 235 iniciatives presentades per 224 ajuntaments, deu mancomunitats i el Consorci Pactem Nord, tots adherits a la Xarxa provincial contra la Violència de Gènere. La convocatòria va rebre 244 sol·licituds, de les quals nou van ser desestimades per no ajustar-se a les bases o per duplicitat.
Les subvencions aprovades oscil·len entre els 786 euros concedits a Benirredrà i més de 16.000 euros destinats a Catarroja, depenent de les activitats proposades. La Xarxa contra la Violència de Gènere de la Diputació de València compta actualment amb 246 ajuntaments, 14 mancomunitats i un consorci.
Entre les iniciatives destacades, el projecte d'Alboraya se centra en la vulnerabilitat de les dones migrants davant la discriminació i la violència masclista. Per la seua part, Alaquàs organitzarà tallers per a alumnat d'Educació Primària per a abordar la bretxa de gènere en la ciència, buscant desmuntar estereotips.
A l'Horta Nord, les subvencions sumen 134.000 euros per als 21 ajuntaments participants. En esta comarca s'integra també Pactem Nord, l'únic consorci que participa en el repartiment provincial.
“
"Els projectes inclouen la formació dels cossos de seguretat per a atendre víctimes de maltractaments, la lluita contra la trata i l'explotació sexual, la protecció de les dones migrants i la renovació dels plans locals d'igualtat."
“
"El treball dels municipis, les mancomunitats i els agents d'igualtat resulta fonamental per a avançar cap a una societat preparada per a previndre i actuar davant la violència exercida contra les dones."