La trobada, organitzada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i la Fundació Pluralisme i Convivència, ha servit per a analitzar experiències municipals en la gestió de la pluralitat de creences. Durant la sessió, s'ha exposat el model desenvolupat a Castelló, que s'articula a través de la Mesa Interreligiosa de la ciutat.
Segons s'ha explicat en la ponència, la diversitat religiosa és una realitat quotidiana que requerix accions per a fomentar la convivència. La Mesa Interreligiosa, constituïda formalment en 2012, és el resultat d'un procés de treball iniciat anys arrere per a integrar les diferents comunitats de fe en la vida municipal.
“"La constitució de la Mesa Interreligiosa de Castelló no va ser un punt de partida, va ser un punt d'arribada. Va ser la culminació institucional d'un treball que ja es venia fent des de 2006."
Actualment, este òrgan de diàleg integra vint-i-quatre entitats religioses de diverses confessions, incloent-hi catòlics, ortodoxos, comunitats evangèliques, budistes i musulmanes, entre altres. Els objectius principals d'esta iniciativa són aprofitar el potencial participatiu de les comunitats, previndre conflictes mitjançant el reconeixement mutu i corresponsabilitzar les entitats en la construcció d'un espai intercultural.




