Este increment coincidix amb la posada en marxa del nou contracte de gestió de residus urbans, que busca optimitzar els servicis de recollida selectiva en tot el terme municipal. Una de les accions principals ha sigut el reforç del sistema porta a porta per al cartó comercial, una iniciativa a la qual ja s'han adherit 92 establiments locals.
El servici de recollida per als comerços es realitza de dilluns a divendres en horari de matí, concretament entre les 9:00 i les 13:00 hores durant la temporada alta. L'objectiu d'esta mesura és evitar l'acumulació de residus en les zones amb major activitat comercial i afavorir una imatge més neta i ordenada del municipi.
“"Gràcies a la col·laboració diària dels nostres comerciants, les dades del reciclatge de cartó són positives, un esforç conjunt que demostra que el comerç local no sols impulsa la nostra economia, sinó que també lidera la transició cap a un model urbà més sostenible i exemplar."
A més del sector comercial, l'Ajuntament ha estés este sistema de recollida a centres educatius i dependències municipals, espais que fins ara no disposaven d'este servici específic. Paral·lelament, el consistori recorda a la ciutadania la necessitat de dipositar el paper i cartó domèstic en el contenidor blau, sempre plegat i en condicions adequades per a facilitar el seu posterior reciclatge.




