La Nit de Sant Joan s'aproxima i l'Ajuntament de Gandia ha detallat les mesures per a garantir una celebració segura. Enguany, les fogueres només estaran permeses a la platja Nord. S'ha especificat que la fusta utilitzada ha d'estar neta, sense claus ni altres elements que puguen suposar un perill, i es prohibix l'ús de líquids inflamables per a l'encesa.
La regidora de Seguretat Ciutadana, Lydia Morant, ha subratllat la importància d'assegurar-se que les fogueres queden completament apagades abans d'abandonar la platja. A més, s'ha recordat la prohibició d'accedir a l'arena amb envasos de vidre per a previndre talls i accidents.
Morant també ha fet una crida a la prudència respecte al bany nocturn, advertint que "la falta de visibilitat incrementa els riscos". "Recomanem que la gent disfrute de la nit amb prudència", ha insistit.
Per la seua part, la Policia Local aconsella als pares que extremen la vigilància sobre els menors, donada la gran afluència de persones que s'espera. També demanen col·laboració ciutadana per a mantindre la neteja de la platja, utilitzant els contenidors habilitats per als residus.
En cas d'incidència o emergència, els ciutadans podran adreçar-se als agents desplegats a la platja o contactar amb els servicis d'emergència mitjançant els telèfons 112 i 092. "Volem que veïns, veïnes i visitants disfruten d'una nit especial, però sempre des de la responsabilitat i el respecte per la seguretat de tots", ha conclòs la regidora.




