Seguiment de 2.421 casos de violència de gènere a Castelló

La Unitat de Violència sobre la Dona de la Subdelegació del Govern coordina la protecció de les víctimes a la província.

Imatge genèrica de justícia i protecció.
IA

Imatge genèrica de justícia i protecció.

La Unitat de Violència sobre la Dona a Castelló manté el seguiment actiu de 2.421 dones víctimes de violència de gènere a la província, dins del sistema VioGén.

La Unitat de Violència sobre la Dona de la Subdelegació del Govern a Castelló gestiona el seguiment de 2.421 casos actius de dones víctimes de violència de gènere a la província, emmarcats en el Sistema de Seguiment Integral (VioGén) de la Secretaria d'Estat de Seguretat del Ministeri de l'Interior.
Esta Unitat, integrada orgànicament en la Subdelegació i depenent funcionalment del Ministeri d'Igualtat, té com a funció primordial el seguiment dels casos de violència sobre la dona a la província, així com la coordinació dels recursos i servicis de l'Administració General de l'Estat per a l'atenció i protecció directa de les víctimes.
La subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, ha subratllat que la lluita contra la violència masclista "és una prioritat" i ha recalcat la "importància d'implicar a totes les institucions, administracions i agents socials, policials i judicials per a donar una resposta ràpida i anticipada a les víctimes".
La Unitat impulsa la col·laboració, defineix protocols i assegura el seguiment i acompanyament a les víctimes, fomentant la integració dels cossos policials en el sistema VioGén. Actualment, es fa seguiment de 2.421 dones víctimes amb avaluació contínua del risc.
Recentment, la Subdelegació va acollir la Comissió Tècnica de Violència de Gènere per a coordinar els casos actius a Castelló de la Plana, que sumen 572 dones víctimes amb diferents nivells de risc. A esta reunió van assistir membres de la Policia Local (seguiment de 273 víctimes), la Policia Nacional (seguiment de 299 víctimes), així com professionals dels Serveis Socials, el Servici d'Igualtat d'Oportunitats de l'Ajuntament de Castelló, el Centre Dona 24 hores, recursos residencials locals, la Generalitat, Salut Pública, el Departament de Salut de l'Hospital General de Castelló i l'Oficina d'Atenció a les Víctimes.
Les Comissions tècniques i Meses Psicosocials de Violència de Gènere són espais de coordinació que reuneixen professionals de servicis socials, sanitaris, forces i cossos de seguretat i de l'àmbit jurídic per a avaluar riscos, dissenyar itineraris de recuperació i garantir la protecció integral.
La Subdelegació del Govern convoca reunions semestrals amb 26 ajuntaments i set mancomunitats (58 municipis). Pròximament s'incorporaran tres mancomunitats més (Pla de l'Arc, Alt Palància i Castelló Nord), que sumen 36 municipis, arribant així a 120 localitats.
La cap de la Unitat de Violència contra la Dona, Rosa Marco, ha explicat que estes comissions "promouen la coordinació entre els professionals de diferents recursos i institucions" per a atendre i protegir les víctimes.
"Es realitza un seguiment individualitzat de cada víctima per a conéixer els mecanismes de protecció, constatar que tot funciona correctament i oferir tots els recursos i drets legalment reconeguts", ha indicat.
L'objectiu és tindre constància de la situació de les víctimes amb perfils de major vulnerabilitat, analitzar les mesures judicials i els recursos disponibles, així com les actuacions dutes a terme.
A més, s'ofereix informació sobre novetats legislatives, ampliació de drets, nous recursos i l'ús dels fons del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere per a mantindre els professionals actualitzats.