Congrés a Castelló analitza el paper clau de les infermeres escolars

La Universitat Jaume I acull un fòrum nacional que destaca la infermeria escolar com a recurs essencial per al benestar de l'alumnat.

Imatge genèrica d'un congrés sobre salut escolar a la Comunitat Valenciana.
IA

Imatge genèrica d'un congrés sobre salut escolar a la Comunitat Valenciana.

Un congrés a Castelló, celebrat a la Universitat Jaume I, ha analitzat el paper fonamental de les infermeres escolars com a recurs essencial per al benestar integral de l'alumnat.

La Universitat Jaume I de Castelló ha sigut l'escenari del VIII Congrés Nacional d'Infermeres Escolars i Referents de Salut Escolar. L'esdeveniment, organitzat per l'Associació Científica Espanyola d'Infermeria en Salut Escolar-Comunitat Valenciana (Aceese-CV), ha reunit professionals de la infermeria escolar, responsables sanitaris, docents i representants institucionals de tot el país.
En la inauguració, la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Castelló, María España, va subratllar la importància creixent d'esta figura professional. España va destacar que la infermeria escolar "ha deixat de ser vista com un luxe o un afegit per a convertir-se en una necessitat", posant en valor el seu paper per al benestar de l'alumnat.
La regidora va afirmar que l'educació no sols ha d'enfocar-se en els resultats acadèmics, sinó també en el benestar físic, mental i emocional dels estudiants. Va recordar que els centres educatius són "espais clau per a promoure hàbits saludables des d'edats primerenques".
A més, va valorar el congrés com "una oportunitat per a intercanviar coneixements, fer millor les coses i sentar les bases del full de ruta dels pròxims anys", i va reclamar un paper més rellevant per a la salut escolar dins de l'àmbit educatiu.