Castelló presenta en Madrid el seu model de gestió de la diversitat religiosa

El consistori ha compartit la seua experiència en un fòrum europeu sobre governança local i convivència.

Imatge d'un faristol amb micròfon en una conferència sobre governança local.
IA

Imatge d'un faristol amb micròfon en una conferència sobre governança local.

El regidor de Convivència Social i Interculturalitat de Castelló ha participat en el Fòrum Europeu sobre Governança Local de la Diversitat Religiosa, celebrat a Madrid per a exposar el model municipal de gestió de la diversitat.

Durant la seua intervenció en una taula redona, el representant municipal ha explicat el funcionament de la Mesa Interreligiosa de Castelló. Este organisme, que va nàixer com a culminació d'un procés iniciat l'any 2006, servix actualment com a espai de diàleg per a 24 entitats de diferents confessions religioses.
Segons ha destacat el regidor, la gestió de la diversitat religiosa és una realitat quotidiana que requerix accions concretes. L'objectiu principal d'esta iniciativa és aprofitar el potencial participatiu de les comunitats de fe, previndre possibles conflictes mitjançant el reconeixement mutu i fomentar la corresponsabilitat en la construcció d'una ciutat intercultural.

"La constitució de la Mesa Interreligiosa de Castelló no va ser un punt de partida, va ser un punt de arribada. Va ser la culminació institucional d'un treball que ja es venia fent des de 2006."

el regidor de Convivència Social · Regidor de l'Ajuntament de Castelló
La Mesa Interreligiosa, constituïda formalment en 2012, integra una àmplia representació de creences, incloent-hi catòlics, ortodoxos, congregacions evangèliques, pentecostals, baptistes, adventistes, budistes i musulmans, entre altres.