La resolució, publicada el dijous passat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), situa Vila-real entre els municipis amb major dotació econòmica, igualant la quantia rebuda per l'Ajuntament de València. Esta concessió es deu a la valoració de la memòria justificativa presentada pel consistori, que detalla un ampli ventall d'accions impulsades principalment des de la Regidoria de Normalització Lingüística.
Entre les iniciatives subvencionades destaca el funcionament de la Regidoria, que compta amb una oficina de promoció del valencià integrada per tres tècniques lingüístiques funcionàries de carrera a temps complet i amb un reglament municipal vigent des de 1994. També s'han valorat els cursos de valencià per a la població adulta i nombroses campanyes de promoció en els àmbits educatiu, cultural i social.
En l'àmbit educatiu, la memòria inclou iniciatives com el programa radiofònic escolar Ràdio-activitat, la guia educativa municipal Recull, el lliurament del 27é Premi Sambori, sessions de cinema escolar en valencià, representacions teatrals per a alumnat de secundària i l'organització del Correllengua escolar i cívic.
Pel que fa a la programació cultural, s'han tingut en compte les campanyes de promoció turística de Vila-real en valencià, concerts de música en valencià, sainets, espectacles de titelles i musicals de la programació Viu l'estiu al Termet, així com visites teatralitzades al Museu Etnològic.
La subvenció també reconeix les accions de suport a la lectura en valencià, com la subscripció a les revistes Camacuc i El Temps, l'adquisició i presentació de llibres en valencià, i la publicació d'obres d'autors locals. Completen les actuacions subvencionades la campanya del Voluntariat pel valencià i els treballs de retolació i senyalització de vies públiques en valencià.
“"Des de l'Ajuntament fem una aposta forta per la normalització ja que realitzem la inversió en accions adreçades a centres educatius, associacions, publicacions... sense saber si després rebrem aquesta ajuda o no."
El regidor de Normalització Lingüística, Santi Cortells, ha valorat positivament esta concessió i ha agraït el treball de les tres tècniques del departament, subratllant el compromís del consistori amb la defensa de la llengua, ja que "sempre hem sigut un referent i un exemple a tot el País Valencià".




