Esta quantia situa Vila-real entre els municipis amb major finançament en esta línia de subvencions, igualant la quantitat concedida a l'Ajuntament de València. La memòria presentada pel consistori destaca l'ampli conjunt d'iniciatives impulsades, principalment, des de la Regidoria de Normalització Lingüística.
Entre els aspectes millor valorats figura el treball d'esta regidoria, que disposa d'una oficina amb tres tècniques lingüístiques funcionàries de carrera a jornada completa i un reglament municipal de normalització vigent des de 1994.
També s'inclouen els cursos de valencià per a persones adultes i nombroses campanyes de promoció dirigides als àmbits educatiu, cultural i social. En l'apartat educatiu destaquen iniciatives consolidades com el programa radiofònic escolar Ràdio-activitat, la guia educativa municipal Recull, el lliurament del 27.º Premi Sambori, sessions de cinema escolar en valencià, representacions teatrals per a alumnat de Secundària i l'organització del Correllengua escolar i cívic.
La subvenció també reconeix les campanyes de promoció turística de Vila-real en valencià, concerts de música en esta llengua, així com sainets, espectacles de titelles i musicals inclosos en la programació Viu l’estiu al Termet. A més, es valoren les visites teatralitzades al Museu Etnològic.
Entre les accions subvencionades figuren el suport a la lectura mitjançant la subscripció a les revistes Camacuc i El Temps, l'adquisició i presentació de llibres en valencià i la publicació d'obres d'autors locals. La memòria incorpora, a més, la campanya del Voluntariat pel valencià, amb activitats de presentació, equador i clausura de les parelles lingüístiques, juntament amb els treballs de retolació i senyalització de vies públiques en valencià.
“"Sempre hem sigut un referent i un exemple en tot el País Valencià. Des de l'Ajuntament fem una aposta ferma per la normalització perquè realitzem la inversió en accions dirigides a centres educatius, associacions, publicacions… sense saber si després rebrem esta ajuda o no."
El regidor de Normalització Lingüística, Santi Cortells, ha valorat positivament esta nova concessió i ha agraït el treball de les tres tècniques del departament, subratllant el compromís del consistori amb la defensa de la llengua.




