La regidora de Festes de Xàbia, Mavi Pérez (Ciudadanos por Jávea), ha evitat assumir qualsevol responsabilitat pel desastrós estat del cablejat elèctric existent al costat del recinte on l'Ajuntament ha habilitat enguany l'espai per als garitos de les penyes.
A través de les xarxes socials, Pérez ha difós fotografies que mostren com la subcontrata municipal va deixar en bon estat la caixa elèctrica per a la connexió de cada penya. Segons la regidora, si la instal·lació s'ha convertit en un perillós embolic de cables solts, la culpa és de cada col·lectiu fester de les Fogueres de Sant Joan.
Pérez explica que «la subcontrata encarregada per la regidoria de Festes va deixar preparada una presa de subministrament individual per a cada barracó». A partir d'eixe moment, afegeix, «cada penya va dur a terme la seua pròpia connexió elèctrica amb l'instal·lador que lliurement va decidir contractar i va sufragar de la seua butxaca, assumint la responsabilitat de la instal·lació des d'eixe punt».
La regidora admet que l'Ajuntament no ha realitzat cap seguiment posterior d'esta instal·lació elèctrica per a verificar que es mantenia en les condicions inicials. Això succeeix tot i que és el consistori qui ha habilitat el terreny i, per tant, hauria de vetlar per la seguretat.
Fonts consultades per este diari assenyalen que l'Ajuntament, com a responsable del servei públic i de la connexió a l'enllumenat públic, hauria de revisar les condicions òptimes de la instal·lació, especialment en un ambient festiu amb menors presents.
A més del problema del cablejat, la caixa de connexions ha sigut parcialment arrencada de la façana on estava subjecta.
Pérez s'ha mostrat indignada per les denúncies en xarxes socials i per la informació publicada, insistint que el cablejat difós no es correspon amb l'estat original de la instal·lació, sinó amb les connexions posteriors de cada penya. Finalment, ha reiterat el compromís de la regidoria amb la seguretat, la transparència i la informació veraç.




