El restaurant La Xerna del Mar, dirigit per Óscar Marí i amb Belén Escrivá com a cuinera, tanca la temporada del cicle Casa Meua amb un homenatge a la família Marí Salort, una saga clau en l'evolució de la cuina i l'hostaleria de la Marina Alta. El menú especial, batejat com Fernando, recrea l'essència del restaurant original fundat per Fernando Marí i Pepa Salort.
Óscar Marí recorda com la seua àvia Rosa "La Coronela" i la seua mare Pepa van passar de cuinar a casa a liderar els fogons de l'emergent bar "llandetes de peix" i posteriorment del restaurant familiar. Esta transició, marcada pel coratge i la saviesa d'estes dones, es considera fonamental per a l'èxit gastronòmic de la regió.
El restaurant Fernando, obert en 1974, va ser un punt de trobada per a veïns i celebracions familiars. La seua cuina, basada en el producte de temporada i el peix fresc, era un reflex de la "cuina de producte" que hui es valora. Fernando Marí, pare d'Óscar, va tindre diverses etapes abans d'obrir el restaurant, incloent-hi la seua època de pescador amb la barca "La Campeón".
La Xerna del Mar representa l'evolució natural del Fernando, mantenint el respecte pel producte i les tècniques tradicionals, però incorporant innovacions com el premiat "donut de gamba roja". Óscar Marí destaca la importància de comptar amb Belén Escrivá, qui domina la cuina tradicional i cuina amb la paciència necessària per a plats com els fumets i caldos.
El menú "Fernando" fusionarà propostes de tots dos establiments, incloent entrants com ensaladilla russa, capellà a la flama, i mejillón tigre, seguit per esgarraet, mojama, pulpo seco i un suquet de rap com a plat principal. El postre serà una reinterpretació festiva del clàssic "pijama".
Óscar Marí agraïx la generositat de la família Cervera i el seu paper en la unió dels hostalers i la preservació de les històries familiars de la gastronomia de la Marina Alta, considerant estes famílies com el "territori del sabor autèntic".




