L'alcalde de Dénia, Rafa Carrió, ha subratllat la importància del diàleg en assumir la seua responsabilitat, afirmant que «el diàleg no és només un eslògan» i que les paraules s'han de convertir en fets per al progrés de la ciutat. En les seues primeres declaracions, Carrió ha expressat la voluntat d'escoltar totes les veus i construir una relació basada en el respecte i la voluntat d'acord, malgrat les discrepàncies ideològiques.
En este sentit, l'alcalde ha mantingut trobades amb els diferents grups de l'oposició, incloent-hi el portaveu de Vox, Félix Redondo, i el de Gent de Dénia, Mario Vidal, així com amb els representants del PP, Pepa Font i Juan Carlos Signes. L'objectiu és intercanviar impressions i definir el tipus de relació política que es vol construir durant la legislatura.
“"Una de las primeras cosas que dije al asumir la vara de mando era que quería escuchar todas las voces. Y las palabras se tenían que convertir en hechos porque Dénia lo merece."
El Partit Popular ha valorat positivament la reunió amb l'alcalde, descrivint-la com un encontre «cordial i constructiu» que permet recuperar un diàleg institucional fluid. Els populars han destacat que és la primera vegada en esta legislatura que l'alcaldia convoca formalment al principal grup de l'oposició per a tractar qüestions estratègiques.
Durant la trobada, el PP ha recordat la seua disposició a col·laborar en assumptes clau per a Dénia, com la finançació del nou col·legi Raquel Payà, la construcció d'una segona residència per a persones majors o la implantació d'una ITV a la ciutat. Han reiterat el seu compromís d'exercir una oposició «responsable, útil i constructiva».
“"Es la primera vez en la legislatura que la Alcaldía convoca al principal grupo de la oposición para abordar cuestiones estratégicas como la financiación del Raquel Payà, la segunda residencia o la implantación de una ITV."
Pepa Font i Juan Carlos Signes han expressat el desig que esta nova etapa afavorisca un clima polític més seré, basat en el respecte institucional i la participació de tots els grups municipals. Consideren que obrir una nova etapa de comunicació institucional beneficia el conjunt de la ciutat i que l'interès general de Dénia ha d'estar per damunt de les diferències polítiques.




