La manifestació, convocada per més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals, juntament amb associacions de víctimes i el Acord Social Valencià (ASV), ha reclamat "justícia" sota la pancarta "Mazón a pressó". Esta és la primera vegada que la protesta es realitza a Paiporta, considerada la "zona zero" de la dana, on 56 vides van ser arrabassades pel temporal.
Les representants de les associacions de víctimes han expressat la seua "disconformitat" amb l'aforament de l'expresident de la Generalitat, Carlos Mazón, i han qualificat la gestió del Consell de "criminal". Han recordat les pèrdues humanes ocorregudes a Paiporta, com la mort de residents mentre la vicepresidenta Susana Camarero abandonava el Cecopi, o la d'un docent mentre Rovira es desplaçava a Alicante. La lluita pel futur es manté per la incertesa de futures catàstrofes similars.
Dolores Ruiz, que va perdre dos fills i el seu marit, ha assegurat que "seguiran lluitant" perquè "mentre ells morien, Mazón estava de menjar". Toñi García ha afegit: "Seguirem lluitant per la veritat fins al final". El lema "per als pobles de la Dana, ni oblidar ni perdonar" ha ressonat durant la marxa.
El recorregut de la manifestació, que ha partit de la plaça de l'Església de Sant Jordi, ha finalitzat a la Plaça Major, on s'ha llegit un manifest. La cançó "El riu no té culpa" d'Alejandro i Maria Laura ha posat banda sonora a l'acte. La marxa també ha servit per a denunciar l'estat de deteriorament del municipi, amb projectes pendents com 22 quilòmetres de clavegueram per refer, voreres en mal estat, el CEIP l'Horta en barracons, i l'Auditori i la piscina municipal inutilitzables.




