Vint mesos després, el clam contra Mazón arriba a Paiporta

Associacions de víctimes i entitats socials reclamen responsabilitats polítiques i judicials per la catàstrofe de la gota freda.

Manifestació a Paiporta contra la gestió de la gota freda, amb pancartes i lemes de protesta.
IA

Manifestació a Paiporta contra la gestió de la gota freda, amb pancartes i lemes de protesta.

Associacions de víctimes i entitats socials s'han manifestat a Paiporta, vint mesos després de la catàstrofe de la gota freda, sota el lema “Mazón a presó”.

Les associacions de víctimes i desenes d’entitats socials s’han manifestat a Paiporta amb el lema “Mazón a presó”, reclamant que se suprimeixi l’aforament de l’ex-president i que es presenti al jutjat de Catarroja. Aquesta mobilització, que ha recorregut els carrers de Paiporta per primera vegada, pretén retre homenatge a les víctimes i perjudicats, recordant que el municipi va ser la zona zero de la catàstrofe, amb la quantitat més elevada de víctimes mortals.
La manifestació també busca visibilitzar i denunciar l’estat de deteriorament del municipi, amb projectes urbanístics pendents com 22 quilòmetres de clavegueram per refer, voreres en mal estat, el CEIP l’Horta en mòduls pre-fabricats, i l’auditori i la piscina municipal inutilitzables.

"No van tenir ni la dignitat de mirar cap a dalt i es van burlar de les persones que hi van intervenir. Tenen molt bones formes cap als mitjans, però no cap a les víctimes."

Rosa M. Álvarez · Vídua de víctima
Rosa M. Álvarez va denunciar les formes del PP en el darrer ple, mentre que Dolores Ruiz va afirmar: “Per a mi Mazón és culpable. Jo estava reposant el menjar tranquil·lament quan els meus fills van marxar, i a les sis de la tarda els meus dos fills, el meu marit i els tres gossos ja se n’havien anat. Si els jutges haguessin perdut el que jo he perdut, hi hauria hagut justícia ràpidament.” Ruiz va concloure: “Lluitaré fins que em mori.”

"És la manifestació número vint que fem. Estem contra l’aforament de Mazón i encara no sabem la veritat ni s’han pres responsabilitats per part del govern valencià. Continuarem lluitant fins al final contra la negligència d’un govern inepte que no va estar a l’altura del poble valencià."

Toñi Garcia · Representant d'associació de víctimes

"Paiporta és el poble on més víctimes mortals hi va haver. Hi van morir residents mentre la responsable de les residències, Susana Camarero, deixava el CECOPI per anar a un lliurament de premis. Continuem demanant responsabilitats, també polítiques. Aquestes persones no han assumit les seves responsabilitats i formen part del govern."

Mariló Gradolí · Afectada per la riuada

"Avui som a la zona zero. També ha denunciat que implicats principals no hagin pogut participar en la comissió d’investigació i ha demanat que es retiri l’aforament de Mazón. A més, ha constatat que encara queda molt pendent per a la reconstrucció de Paiporta i que no han tingut prou ajuda per part de les administracions."

Elisabeth González · Supervivent de Paiporta
La manifestació, que ha començat a la plaça de l’Església de Sant Jordi, ha finalitzat a la plaça Major amb la lectura de manifestos i la interpretació de la cançó El riu no té culpa d’Alejandro i Maria Laura.