Vint mesos després, el clam contra Mazón arriba a Paiporta
Associacions de víctimes i entitats socials reclamen responsabilitats polítiques i judicials per la catàstrofe de la gota freda.
Per Neus Mollà i Roca
••3 min de lectura
IA
Manifestació a Paiporta contra la gestió de la gota freda, amb pancartes i lemes de protesta.
Associacions de víctimes i entitats socials s'han manifestat a Paiporta, vint mesos després de la catàstrofe de la gota freda, sota el lema “Mazón a presó”.
Les associacions de víctimes i desenes d’entitats socials s’han manifestat a Paiporta amb el lema “Mazón a presó”, reclamant que se suprimeixi l’aforament de l’ex-president i que es presenti al jutjat de Catarroja. Aquesta mobilització, que ha recorregut els carrers de Paiporta per primera vegada, pretén retre homenatge a les víctimes i perjudicats, recordant que el municipi va ser la zona zero de la catàstrofe, amb la quantitat més elevada de víctimes mortals.
La manifestació també busca visibilitzar i denunciar l’estat de deteriorament del municipi, amb projectes urbanístics pendents com 22 quilòmetres de clavegueram per refer, voreres en mal estat, el CEIP l’Horta en mòduls pre-fabricats, i l’auditori i la piscina municipal inutilitzables.
“
"No van tenir ni la dignitat de mirar cap a dalt i es van burlar de les persones que hi van intervenir. Tenen molt bones formes cap als mitjans, però no cap a les víctimes."
Rosa M. Álvarez va denunciar les formes del PP en el darrer ple, mentre que Dolores Ruiz va afirmar: “Per a mi Mazón és culpable. Jo estava reposant el menjar tranquil·lament quan els meus fills van marxar, i a les sis de la tarda els meus dos fills, el meu marit i els tres gossos ja se n’havien anat. Si els jutges haguessin perdut el que jo he perdut, hi hauria hagut justícia ràpidament.” Ruiz va concloure: “Lluitaré fins que em mori.”
“
"És la manifestació número vint que fem. Estem contra l’aforament de Mazón i encara no sabem la veritat ni s’han pres responsabilitats per part del govern valencià. Continuarem lluitant fins al final contra la negligència d’un govern inepte que no va estar a l’altura del poble valencià."
“
"Paiporta és el poble on més víctimes mortals hi va haver. Hi van morir residents mentre la responsable de les residències, Susana Camarero, deixava el CECOPI per anar a un lliurament de premis. Continuem demanant responsabilitats, també polítiques. Aquestes persones no han assumit les seves responsabilitats i formen part del govern."
“
"Avui som a la zona zero. També ha denunciat que implicats principals no hagin pogut participar en la comissió d’investigació i ha demanat que es retiri l’aforament de Mazón. A més, ha constatat que encara queda molt pendent per a la reconstrucció de Paiporta i que no han tingut prou ajuda per part de les administracions."
La manifestació, que ha començat a la plaça de l’Església de Sant Jordi, ha finalitzat a la plaça Major amb la lectura de manifestos i la interpretació de la cançó El riu no té culpa d’Alejandro i Maria Laura.