Ontinyent celebra l'Orgull LGTBI amb un manifest institucional compartit

La ciutat reafirma el seu compromís amb la diversitat mitjançant una lectura col·lectiva del manifest de la FEMP i la col·locació de la bandera.

Imatge genèrica d'una plaça amb un consistori i ciutadania reunida.
IA

Imatge genèrica d'una plaça amb un consistori i ciutadania reunida.

L'Ajuntament d'Ontinyent ha celebrat este divendres a la Plaça Major un acte institucional amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI, que inclou la col·locació de la bandera al consistori i la lectura compartida d'un manifest.

L'Ajuntament d'Ontinyent va celebrar este divendres a la Plaça Major, davant la Casa Consistorial, un acte institucional amb motiu del Día Internacional del Orgullo LGTBI. L'esdeveniment va incloure la tradicional col·locació de la bandera LGTBI a la façana de l'Ajuntament vell.
Com a principal novetat, l'acte va incorporar la lectura compartida del manifest institucional aprovat per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). La lectura va ser encapçalada per la regidora d'Igualtat, Paula Soler, i va comptar amb la presència de l'alcalde Jorge Rodríguez, regidors, així com representants d'associacions, del Consell de les Dones, del Consell d'Inclusió Social i de ciutadania.
El text consensuat per la FEMP reafirma l'aposta de les entitats locals per la promoció dels drets de les persones LGTBI, la creació d'espais segurs i la prevenció de qualsevol forma de discriminació. També reivindica la importància d'impulsar polítiques públiques que promoguin la igualtat de tracte, el respecte a la diversitat i la defensa dels drets humans.
La regidora d'Igualtat, Paula Soler, va valorar "molt positivament l'acte", destacant la resposta ciutadana i la visualització del compromís d'Ontinyent amb la igualtat i la convivència. Soler va subratllar el paper fonamental de les institucions locals en la construcció d'una societat més inclusiva.
Soler va recordar que des de l'any 2021 Ontinyent desenvolupa actuacions de sensibilització, formació i promoció de la diversitat LGTBI, incloent activitats educatives en centres escolars, tallers i commemoracions d'altres dates significatives. També va mencionar mesures institucionals com el Pla LGTBI per a la plantilla municipal i un protocol contra l'assetjament per orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

"La defensa dels drets de les persones LGTBI no és una qüestió que es recorde únicament cada 28 de juny, però amb esta lectura conjunta del manifest simbolitzem la voluntat de continuar avançant, des del diàleg i la convivència, cap a una igualtat real i efectiva."

Paula Soler · Regidora d'Igualtat d'Ontinyent