L'Albergina Llistada de Gandia, protagonista del Mes Gastronòmic

Trenta restaurants de la ciutat oferiran elaboracions amb este producte local del 30 de juny al 30 de juliol.

Imatge d'una albergina llistada de Gandia sobre una taula de fusta.
IA

Imatge d'una albergina llistada de Gandia sobre una taula de fusta.

La ciutat de Gandia celebra, del 30 de juny al 30 de juliol, el «Mes Gastronòmic de l'Albergina Llistada», una iniciativa que reunirà 30 restaurants per a promoure este producte local i l'agricultura sostenible.

L'Albergina Llistada de Gandia s'erigix com a emblema de la gastronomia sostenible i de proximitat de la ciutat. La iniciativa, organitzada per Destí Safor amb la col·laboració dels departaments municipals de Turisme i Agricultura, busca destacar un dels productes agrícoles més singulars del territori. L'objectiu és fomentar el consum de proximitat, l'agricultura sostenible i la connexió directa entre el camp i la restauració, seguint el model «de l'hort al plat».
La regidora de Turisme, Balbina Sendra, ha destacat que esta proposta forma part de l'estratègia de promoció gastronòmica de l'Ajuntament de Gandia. «La gastronomia i els nostres productes són un dels pilars fonamentals de la promoció turística de Gandia. Apostar pels productes que ens fan singulars és fer-ho per un model de turisme de qualitat, sostenible i arrelat al territori», ha afirmat. També ha recordat iniciatives anteriors com la Fideuà de Gandia o Tasta Gandia.
Els 30 establiments participants incorporaran a les seues cartes elaboracions pròpies amb l'Albergina Llistada, reinterpretant este producte tradicional amb propostes innovadores. Una de les novetats d'enguany és la posada en marxa d'una pàgina web específica per a les jornades, on es podran consultar els restaurants participants i les seues propostes.
La regidora d'Agricultura, Alícia Izquierdo, ha posat en valor la transformació del sector hostaler de Gandia, que cada vegada incorpora més productes de proximitat. Ha assenyalat que l'any passat es va aconseguir que el 100% de les albergines utilitzades foren cultivades al terme municipal, una fita que es manté enguany. «Quan diem de l'hort al plat és literal. El producte es cull al matí i poques hores després ja està servint-se als restaurants», ha explicat, destacant la reducció d'emissions i el reforç de l'economia local.
Sento Borrull, productor de l'Hort de Sento, ha reivindicat els més de vint anys de treball dedicats a la recuperació i conservació de les llavors tradicionals. Ha explicat que, malgrat les característiques com la grandària o les punxes, les seues qualitats organolèptiques la fan excepcional. La campanya, sota el lema «De l'hort al plat: km 0», posa l'accent en la gastronomia sostenible, el producte de temporada, la proximitat i l'economia local.