La vetlada inaugural del XIX Festival de Guitarra de Gandia va tindre lloc ahir al claustre de l'Escola Pia, que es va omplir per complet. El concert, titulat Dos Tierras, va ser protagonitzat per la violinista Vanessa Méndez i el guitarrista Joan Campos, que van oferir un repertori de gran sensibilitat artística. A més de la música, els assistents van poder gaudir d'una visita guiada pel patrimoni històric de les Escoles Pies, una iniciativa que uneix música i cultura en un dels nous espais del festival.
La programació continua hui divendres 26 de juny amb el recital del guitarrista sud-coreà Kiwon Cho, segon premi del Concurs de Guitarra de Gandia en l'edició anterior. El seu concert es preveu caracteritzat per la seua sensibilitat interpretativa i virtuosisme tècnic. Eixe mateix dia, el públic podrà gaudir també d'A partir d'un bolero, amb David López i Lydia Gregory, que interpretaran boleros i obres de compositors llatinoamericans.
El flamenc tindrà el seu espai el 27 de juny amb Almas Flamencas, una formació valenciana integrada exclusivament per dones i reconeguda pel seu compromís amb el «flamenc social». La programació del festival continuarà amb el recital del prestigiós guitarrista italià Giovanni Grano el 29 de juny, especialista en el repertori romàntic italià. El 30 de juny es podrà escoltar Cançons i tangos, amb Rubén Parejo i David Fons.
Les actuacions seguiran l'1 de juliol amb el Dúo Canelobre, format per Fernando Espí i Miguel Ángel González. El 2 de juliol, el guitarrista italià Emanuele Pauletta, guanyador de l'última edició del Concurs de Guitarra de Gandia, tancarà els concerts principals del festival.




