Els centres bibliotecaris de la ciutat romandran oberts durant l'estiu i també coincidint amb les festes patronals. La principal novetat d'enguany serà la creació d'una nova sala d'estudi a la primera planta de la Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC). Este espai estarà disponible tant al matí com a la vesprada, amb l'objectiu de cobrir les necessitats dels estudiants durant les vacances.
Esta iniciativa, impulsada per la Concejalía d'Educació, busca ampliar els espais municipals dedicats a l'estudi, una mesura que es preveu especialment útil per a l'alumnat que prepara exàmens o treballs acadèmics. La BUC obrirà esta sala de dilluns a divendres, en horari de 9.00 a 13.30 hores i de 16.00 a 20.00 hores.
Durant el període estival, la Biblioteca Central oferirà servici de dilluns a divendres, de 9.00 a 13.30 hores. Per la seua part, les biblioteques infantils també obriran de dilluns a divendres, amb atenció al públic de 10.30 a 13.30 hores.
“"Les biblioteques són també una alternativa d'oci durant les vacances estivals, un espai on la ciutadania pot seguir gaudint de la lectura, la cultura i l'aprenentatge en un entorn tranquil i accessible."
A més del servici de préstec, l'Ajuntament destaca el paper d'estos equipaments com a punts de trobada per a fomentar l'hàbit lector i acostar la cultura a xiquets, joves i persones adultes. La regidora Vicens ha assenyalat que estos equipaments «contribueixen a la difusió de valors i ofereixen una proposta d'oci educatiu». La Concejalía d'Educació anima la ciutadania a utilitzar la xarxa municipal de biblioteques durant els mesos d'estiu per a accedir a la lectura o disposar d'espais tranquils d'estudi.




