El consistori de Moncofa ha rebut el distintiu Espai Lliure d'LGTBIQ+fòbia, atorgat per la Direcció General de Diversitat de la Generalitat Valenciana. Este guardó reconeix les institucions, entitats i empreses que impulsen el respecte als drets de les persones LGTBIQ+ i promouen entorns lliures de discriminació.
L'acte de lliurament es va celebrar el passat 25 de juny a l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM), a València. En representació del municipi, la regidora d'Igualtat, M. Teresa Alemany, va arreplegar el guardó.
Segons ha informat l'ajuntament, l'obtenció d'este distintiu posa en valor la trajectòria del municipi en favor de la igualtat i la diversitat, així com les iniciatives posades en marxa per a prevenir qualsevol forma de discriminació contra les persones LGTBIQ+. El distintiu implica també l'adhesió al protocol d'actuació de la Generalitat davant possibles situacions de discriminació o violència per motius d'orientació sexual o identitat de gènere.
La regidora d'Igualtat, M. Teresa Alemany, ha destacat que este reconeixement subratlla el treball que es realitza des del municipi en matèria de sensibilització i prevenció de la discriminació, amb l'objectiu de promoure el respecte a la diversitat sexual i familiar. El consistori organitza al llarg de l'any diferents activitats dirigides a fomentar la igualtat, la convivència i el respecte entre la ciutadania.




