Tecnologia de vigilància va permetre detectar un conat d'incendi en una densa pinada situada en terme de Xàbia, que amenaçava amb convertir-se en el primer gran incendi forestal de l'estiu. Les càmeres ubicades en el Poble Nou de Benitatxell van captar la fumerada sorgint de la partida de Tarraula.
Els fets van ocórrer ahir dimecres a les 19.43 hores, coincidint amb els preparatius per a la celebració de la Nit de Sant Joan a Xàbia, una festivitat marcada per l'encesa d'hogueres. No obstant això, un foc diferent i més perillós amenaçava una important arbreda.
Immediatament, els efectius de Protecció Civil del Poble Nou van alertar la Policia Local de Xàbia i es van desplaçar també els bombers. El ràpid operatiu va aconseguir atallar les flames amb celeritat, evitant així greus conseqüències mediambientals i possibles danys personals, atès que hi havia xalets propers a la zona afectada. La relativa calma del vent durant eixes hores vespertines va facilitar la tasca d'extinció.




