El ple de Xàbia va aprovar ahir dijous per unanimitat una proposta per a instar la Agencia Valenciana de Seguridad a concedir la Creu al Mèrit Policial amb distintiu roig als agents Antonio Soler i Elena Torres. Estos agents van accedir a un edifici en flames sense equip de respiració autònoma per a salvar la vida de cinc persones, incloent-hi dos menors. L'incendi, ocorregut el passat 12 de febrer, va provocar una densa humareda tòxica que va bloquejar les vies d'eixida, resultant en dos morts i l'evacuació d'uns 40 residents.
L'agent Antonio Soler va utilitzar la grúa d'un pintor per a accedir a la quarta planta de l'edifici. Guiat pel plor dels residents, va localitzar i rescatar una família de cinc membres, entre ells un xiquet de 5 anys, posant en risc la seua pròpia vida. Per la seua banda, Elena Torres va accedir a una terrassa per a auxiliar els veïns atrapats.
“"Introduir-se en un edifici en flames sense equip de respiració autònoma per a salvar la vida de cinc persones, el que evidencia un esperit de sacrifici que transcendeix l'estricte compliment dels deures ordinaris."
Així mateix, el ple va sol·licitar la Creu al Mèrit Policial amb distintiu blau per als agents Mariano Armero, Antonio Sánchez, Alejandro Jávega, Jorge Ortega, Carlos Javier Medivil i José Manuel Martín. La seua actuació ràpida va permetre el desalotge 'in extremis' de la resta de veïns, assegurar el perímetre de seguretat, coordinar-se amb altres mitjans d'emergència i assistir els afectats per crisis d'ansietat i inhalació de fum.
L'incendi, qualificat com de 'agressivitat i propagació extremes', va causar la mort d'Arantza, de 70 anys, propietària del pis on es va originar el foc, i de Gerson, de 42 anys, que va perdre la vida intentant rescatar els seus veïns. El foc va deixar a més diversos ferits i va obligar a evacuar aproximadament 40 residents de la finca situada a la urbanització Jávea Park.




