El nou alcalde de Dénia ha subratllat la importància del diàleg i la col·laboració per a la bona governança de la ciutat. En una clara referència al missatge del rei Felipe VI sobre el Mediterrani com a espai de diàleg, l'edil ha emfatitzat que "tots tenim alguna cosa a aportar" i que "les bones idees no sempre tenen carnet polític".
En este sentit, ha destacat la necessitat de reforçar el treball col·lectiu i recuperar "l'amistat civil", la capacitat de discrepar sense perdre el respecte mutu. Segons l'alcalde, una ciutat cohesionada és fonamental per afrontar millor els reptes de futur.
“"Todos tenemos algo que aportar"
L'article original assenyala que, malgrat que algunes opinions puguen considerar estes declaracions com a "populistes" o "paraules boniques", és precisament a través de l'expressió verbal com es pot començar a reduir la crispació i la confrontació que perjudiquen la ciutadania. Les accions i els fets posteriors seran els que demostren la voluntat de canvi.
Es recorda el llegat històric de Dénia, antigament coneguda com Hemeroskopeion, una torre vigia des del segle I a.C., com a exemple de la seua capacitat per a la convivència i la preservació de la seua identitat cultural en un entorn mediterrani.




