Crisi a Compromís Picassent: destitució de l'executiva i crítiques d'Els Verds

Esther Molina, antiga secretària d'Organització, lamenta la pèrdua de valors del partit després de 18 anys de militància.

Imatge genèrica d'un martell de jutge sobre una taula, simbolitzant decisions polítiques.
IA

Imatge genèrica d'un martell de jutge sobre una taula, simbolitzant decisions polítiques.

La crisi interna a Compromís Picassent s'aguditza amb la destitució de l'executiva liderada per Esther Molina i les crítiques d'Els Verds per manca d'informació.

La situació política a Compromís Picassent viu moments de tensió arran de la renovació de la Junta Local. La decisió de Leticia Hernandis, regidora de Comerç, de retractar-se de la seua dimissió ha desencadenat un cisma dins la coalició amb Els Verds.
L'assemblea extraordinària, convocada amb tan sols 48 hores d'antelació, va aprovar la nova direcció del partit local, amb Francesc Felipe com a nou secretari local, Kerly Poma com a secretària d'Organització i Finances, i Fede Rubio com a secretari de Comunicació. Estes posicions substitueixen l'executiva que encapçalava Esther Molina durant els últims tres anys.
Esther Molina, que ha sigut militant durant 18 anys, es va assabentar de la seua destitució en rebre la convocatòria de l'assemblea. "Jo no vaig dimitir en cap moment. Em vaig assabentar en rebre la convocatòria per correu electrònic, que normalment hauria d'haver fet jo com a secretària d'organització", ha declarat, lamentant la falta de consulta i comunicació prèvia. Molina considera que l'assemblea va ser un "paripé" per legitimar Hernandis, a qui el partit i el poble exigeixen la dimissió.
Molina va intentar impugnar la decisió davant l'Executiva nacional, però les seues al·legacions van ser rebutjades. Critica que les noves eleccions es van fer amb "llistes tancades i no consensuades, en contra dels principis de Compromís", a diferència de quan ella va ser elegida amb votació secreta. "Després de 18 anys de militant no reconecc el partit. Em sap greu per Picassent, el projecte que iniciem no arribarà a cap lloc", ha admés.
Els Verds, que van formar coalició amb Compromís i van aportar el líder de la candidatura en 2023, Vicent Enrique Pérez, també critiquen la seua exclusió. Asseguren haver conegut la convocatòria de l'assemblea per correu electrònic, sense debat previ dels punts a tractar. "Ignora la participació i el respecte que mereixen totes les organitzacions que formem part de Compromís", afirmen, i estudien possibles accions per defensar els seus drets com a formació membre.