Més de 600 dies després de la DANA del 29 d'octubre de 2024, que va causar 230 morts i va canviar la vida de milers de valencians, les víctimes continuen lluitant contra l'oblit. L'acte solidari celebrat a Silla, promogut per la xarxa estatal "No oblidar la DANA", ha demostrat el manteniment d'un important suport social i polític a les seues demandes.
Edu Puerta, portaveu de la xarxa que agrupa 125 associacions, ha explicat que l'objectiu és donar visibilitat a la lluita per la "veritat, justícia i reparació". L'esdeveniment ha reunit centenars de persones, incloent personalitats de la societat civil i política, que han expressat la seua rabia per la gestió del Consell de Mazón i per unes conseqüències legals i polítiques considerades insuficients. S'ha assenyalat l'absència de càrrecs del PP, amb Rosa Álvarez, presidenta de l'Associació de víctimes mortals Dana 29-O, afirmant: "O se està junt a les víctimes o se està enfront d'elles".
La memòria no és quedar-se atrapada en el dolor, és caminar cap a l'esperança. Seguim amb la convicció que la memòria és la millor manera de cuidar el futur.
L'acte ha comptat amb la participació de la companyia de ballet de Nacho Duato, La María, Alejandro i María Laura, Jonathan Pocoví i Rei Ortolà. També hi ha hagut representació institucional amb la ministra Diana Morant, la comisionada del Govern per a la DANA, Zulima Pérez, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, el vicerector de la Universitat de València, Carlos López Olano, i representants sindicals de CCOO, UGT i Intersindical.
“"No al aforamiento de Mazón"
Les representants de les víctimes han agraït el suport rebut i han promés continuar la seua lluita. Mariló Gradolí ha tancat el parlament amb un "No al aforamiento de Mazón", que ha provocat crits de "Mazón a prisión". Nacho Duato també ha expressat el seu desig que no s'oblidi el succés i que l'expresident no continue aforat. La ministra Diana Morant ha demanat al PP que retire l'acta de diputat a Mazón, subratllant la importància d'estar "al costat del poble". Joan Baldoví ha coincidit en la necessitat de ser presents en aquest acte de "dignitat i reafirmació".




