La iniciativa, impulsada per la Oficina de l’Energia i l'Observatori del Canvi Climàtic, oferirà propostes educatives, participatives i de lleure entre els mesos de juny i setembre. Les activitats tindran lloc en les seus del Parc de l’Oest, Torrefiel, Aiora i el propi Observatori.
El regidor de Millora Climàtica i Eficiència Energètica, Carlos Mundina, ha destacat que l'objectiu és oferir "alternatives d'oci educatiu per a les famílies que romanen a la ciutat durant les vacances", amb activitats gratuïtes que permeten aprendre "de forma divertida i participativa". Mundina també ha subratllat la distribució de la programació per diferents barris per a acostar els recursos municipals a tota la ciutadania.
Com a novetat d'enguany, i amb motiu de l'eclipse solar total previst per al pròxim 12 d'agost, totes les persones participants en l'Estiu DiverActiu rebran unes ulleres homologades per a poder gaudir de l'esdeveniment astronòmic amb seguretat.
L'Oficina de l’Energia acollirà durant juliol i agost sessions dels escape rooms “El Gran Apagón” i “E.N.E.R.G.I.A.”, on les famílies hauran de resoldre reptes relacionats amb l'energia i l'estalvi. Estes activitats se celebraran els dies 1 de juliol, 4 i 25 d'agost. A més, s'impartirà el taller “Abanica el calor en familia: personaliza tu abanico y descubre cómo cuidarte este verano” els dies 15 i 30 de juliol i 20 d'agost, on es dissenyaran i personalitzaran ventalls mentre es coneixen recomanacions per a millorar el benestar estiuenc.
Per la seua part, l'Observatori del Canvi Climàtic ha preparat una programació específica que inclou jocs, experiments, tallers i contacontes. Començarà el 22 de juliol amb “Abecedario climático”, seguit d'una sessió d'experiments el 29 de juliol. El 5 d'agost tindrà lloc el contacontes “El riu d'Elena” per a xiquets de 3 a 7 anys, centrat en la importància de l'aigua.
La programació de l'Observatori continuarà el 12 d'agost amb la Ludoteca Climática, un espai de jocs de taula i activitats creatives, i el 19 d'agost amb “Les lletres del canvi”, un concurs de preguntes i respostes. Les últimes activitats seran el taller “Separar para reciclar” el 26 d'agost, per a aprendre a reduir i separar residus, i “Vampiros de la energía” el 2 de setembre, per a identificar aparells que consumixen electricitat innecessàriament.
Totes les propostes estan dissenyades per a "aprendre jugant i viure experiències en família", fomentant valors com la cura de l'entorn i l'ús responsable dels recursos. Les activitats són gratuïtes fins a completar l'aforament i requereixen inscripció prèvia a través de la web de València Sostenible. Es pot sol·licitar més informació als telèfons proporcionats per l'Observatori i l'Oficina de l’Energia.




