La Diputació de Castelló ha anunciat una inversió de 4,1 milions d'euros destinada a la millora de la xarxa viària provincial, amb actuacions previstes a Benassal, Les Useres, La Mata i Forcall. Esta iniciativa, que es presentarà en el ple del pròxim 30 de juny, forma part d'una modificació de crèdit que utilitza remanents de tresoreria del 2025.
La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha destacat que estes inversions es concentren en trams de carreteres del món rural. "Seguim treballant per mostrar i demostrar que viure a l'interior de la nostra província és sinònim de benestar, oportunitats i desenvolupament", ha afirmat Barrachina, incidint en la importància de millorar un recurs necessari per a garantir oportunitats, especialment a l'interior del territori. "Vertebrem el territori i connectem oportunitats", ha afegit.
El vicepresident i responsable d'Infraestructures, Héctor Folgado, ha detallat les tres actuacions previstes. La Diputació cobrirà el 100% del cost de les obres, que posteriorment seran subvencionades en un 50% pel Ministeri de Política Territorial. Les obres inclouen la millora del ferm de la carretera CV-120 (entre els P.K. 0+000 i 7+205), que connecta Forcall amb La Mata; la millora del ferm d'un tram de la carretera CV-159 (entre els P.K. 6+000 i 18+400) al seu pas per la Barona; i la millora de la carretera CV-166 (entre els P.K. 28+300 i 32+403) a Benassal.
Folgado ha subratllat que disposar d'una xarxa de carreteres en bones condicions no només afavoreix la vertebració de Castelló i genera oportunitats, sinó que també és fonamental per a millorar la seguretat vial. Les licitacions ja estan adjudicades i s'espera que l'execució de les obres es realitze durant l'any 2026. Esta inversió és possible gràcies a la ratificació del compliment dels requisits per a utilitzar els remanents del passat exercici.
A més de la inversió en carreteres, la modificació de crèdit inclou 24,45 milions d'euros per a avançar als ajuntaments més del 80% del Plan Impulsa 2026/2027. En total, sumant el pressupost ja aprovat, els ajuntaments i mancomunitats rebran el 85% de la inversió total destinada a obres i serveis del Pla Impulsa i el 100% de la despesa corrent de l'exercici, superant els 26,4 milions d'euros.




