El patró de l'embarcació s'enfronta a cinc denúncies per infraccions de pesca i de seguretat marítima. Els fets van ocórrer la nit del passat 16 de juny, quan una patrullera del Servei Marítim Provincial d'Alacant va observar una embarcació de recreu a unes sis milles del port de Villajoyosa. L'embarcació va modificar el seu rumb en advertir la presència dels agents, fet que va despertar sospites.
Durant la inspecció, es va comprovar que el patró no tenia instal·lada l'aplicació PescaREC, obligatòria per a declarar electrònicament les captures i donar el preavís abans d'arribar a port amb un atun roig. A més, no va poder acreditar una llicència de pesca marítima en vigor ni disposava de les bengales reglamentàries. Tampoc va poder provar el segur obligatori.
Per aquests motius, es van formular cinc denúncies: tres per infraccions de pesca i dos en matèria de seguretat marítima. L'atun roig, un exemplar d'uns 220 centímetres, va ser confiscat i posteriorment entregat al menjador social d'una organització benèfica d'Alacant.
L'atun roig (Thunnus thynnus) és una espècie molt regulada al Mediterrani. La captura furtiva d'aquests exemplars dificulta el control d'una espècie amb límits estrictes, perjudica la pesca professional i recreativa que compleix la normativa, i pot introduir productes sense traçabilitat en el circuit de consum.
La Guàrdia Civil recorda la importància de respectar la normativa pesquera per a garantir la conservació de les espècies i de no fer-se a la mar sense els elements de seguretat obligatoris.




