L'Ajuntament d'Alacant i Ecovidrio han impulsat una nova edició de la campanya "La Banyà Verd" durant les festes de les Fogueres. L'objectiu és fomentar la recollida selectiva d'envasos de vidre entre les comissions festeres, barracas i racós. Com a incentiu, es sortejarà una paella gegant entre aquelles agrupacions que superen la recollida de 400 quilos de vidre.
Esta iniciativa busca reforçar els hàbits de reciclatge i demostrar que la tradició i la sostenibilitat poden anar de la mà. El regidor de Neteja Viària i Gestió de Residus, Rafael Alemañ, ha animat els participants a utilitzar els contenidors habilitats per Ecovidrio, destacant la importància del compromís ambiental per a un futur millor.
Per a facilitar la participació, la campanya disposa d'un mapa interactiu en la pàgina web oficial de "La Banyà Verd", on cada comissió pot localitzar el seu contenidor assignat. A més, la ciutadania pot col·laborar reciclant els seus envasos en els punts designats, contribuint així a les xifres de recuperació de vidre.
Enguany, la campanya també promou la cultura festera alacantina, oferint descarregar definicions de termes com "foguerer" i "barraquer" elaborades per Ecovidrio i la Federació de Fogueres de Sant Joan, amb la reivindicació que aquestes figures s'incorporin al diccionari de la Real Academia Española.
El reciclatge de vidre és fonamental per a la protecció del medi ambient. A Alacant, es reciclen anualment prop de set tones de vidre, uns 18 quilos per habitant. El vidre és un material 100% reciclable que es pot reutilitzar indefinidament, estalviant energia, reduint emissions de CO2 i conservant recursos naturals.




