L'acord col·lectiu provincial d'Alacant per a la indústria de hormes, tacons, pisos, plantes i cunes de plàstic estableix un increment salarial del 9,5% distribuït en tres anys. La patronal, l'Associació Espanyola d'Empreses de Components del Calcer (AEC), ha agraït la voluntat negociadora dels sindicats CC OO i UGT, destacant la complexitat del context per a les empreses auxiliars del calcer.
Este pacte proporciona estabilitat i seguretat jurídica al sector per als pròxims anys, reflectint el compromís amb la pau social, la millora de les condicions laborals i la sostenibilitat econòmica de les empreses. L'increment salarial es repartirà amb un 4% per a 2026 (amb efectes des de l'1 de gener), un 3% per a 2027 i un 2,5% per a 2028. A més, s'inclou una clàusula d'actualització màxima de fins a l'1,5% per a 2027 i 2028, si l'IPC supera els percentatges establerts.
Des de AEC s'ha subratllat la predisposició i responsabilitat de les centrals sindicals, que ha permés trobar un equilibri entre les reivindicacions socials i la realitat econòmica de les empreses. Un punt clau ha sigut la renúncia expressa de la representació sindical a l'increment derivat de la revisió salarial de 2025, evitant càrregues retroactives addicionals.
El conveni també manté la jornada laboral sense reducció i actualitza matèries com llicències, permisos, conciliació, la Llei LGTBI, el pla de mobilitat, el protocol contra l'assetjament sexual i la violència de gènere, i el protocol davant inclemències meteorològiques.
Álvaro Sánchez, director General d'AEC, ha valorat positivament l'acord com a responsable, millorant les condicions laborals i tenint en compte la situació de les empreses, vinculades a l'evolució del sector del calcer.
Sánchez ha destacat la importància del diàleg social per a resoldre diferències i aportar estabilitat, especialment en un context de pèrdua d'activitat, augment de costos i pressió competitiva internacional. La negociació col·lectiva, indica, ha de basar-se en la responsabilitat i el coneixement de la realitat empresarial.
La firma del nou conveni reforçarà l'estabilitat laboral de la indústria de hormes durant els pròxims tres anys, contribuint al manteniment de l'activitat, la protecció de l'ocupació industrial i la continuïtat d'un sector estratègic.
La pròxima reunió de la mesa negociadora tindrà lloc el 22 de juliol per a la firma i registre del text del conveni.




