La EMT licita un nou depòsit a Safranar per 5,9 milions d'euros

La nova instal·lació tindrà capacitat per a 79 autobusos i forma part d'una inversió per a millorar la flota i assumir l'increment de passatgers.

Imatge genèrica d'un obrador de construcció d'un nou dipòsit d'autobusos.
IA

Imatge genèrica d'un obrador de construcció d'un nou dipòsit d'autobusos.

L'Empresa Municipal de Transportes (EMT) de València ha obert la licitació pública per a la construcció d'un tercer depòsit al barri de Safranar, amb una inversió de 5,9 milions d'euros.

La nova instal·lació comptarà amb una capacitat per a 79 places, repartides en 60 per a autobusos articulats i 19 per a autobusos estàndard. Este projecte, considerat "estratègic" pel consistori, és fonamental per a donar resposta al creixement de la demanda de transport públic a la ciutat.
La EMT València ha registrat rècords històrics de passatgers en 2024 i 2025, superant els 120 milions. El nou depòsit permetrà augmentar la flota, que portava "més de 20 anys estancada", passant dels 496 vehicles actuals als 530.
Esta ampliació de flota es complementa amb una inversió de 118 milions d'euros en la compra de 222 nous autobusos, incloent 120 elèctrics, 98 híbrids articulats i quatre minibuses. La recepció d'estos vehicles va començar l'any passat i s'estendrà fins a principis de 2027.
La cochera de Safranar estarà llesta en el segon quadrimestre de 2027, amb possibilitat d'ús parcial com a estacionament nou mesos després de l'inici de les obres. A més, s'han licitat dos actuacions addicionals per 4,3 milions d'euros per a habilitar 24 punts de càrrega elèctrica addicionals en els depòsits Nord i Sant Isidre.
Actualment, s'estan executant obres d'electrificació al Depòsit Nord per 7,9 milions d'euros, que instal·laran 70 punts de càrrega i augmentaran la potència elèctrica. Estes obres, en fase avançada, estaran operatives a la fi d'any.
La inversió total, que suma prop de 20 milions d'euros, permetrà passar de dos a tres cocheres, augmentant les places d'estacionament de 497 a 576, i les estacions de recàrrega de 22 a 168, incrementant la potència elèctrica de 2 MW a 12 MW.
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat l'aposta pels vehicles nets, afirmant que més del 91% de la flota serà elèctrica o híbrida en 2027, front al 55% de 2023. Els autobusos elèctrics passaran del 4% al 27%.
Carbonell ha subratllat que "apostem per més EMT" i que, davant la previsió d'increment de passatgers i flota, es continua invertint en la electrificació i en el nou depòsit de Safranar.