Talls de llum desvetlen dos plantacions de marihuana a Sax i Petrer

La Guàrdia Civil deté dos homes i intervé més de 900 plantes en vivendes amb connexions elèctriques fraudulentes.

Imatge d'una planta de marihuana cultivada en interior.
IA

Imatge d'una planta de marihuana cultivada en interior.

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Sax i Petrer, detinguent dos homes com a presumptes autors de delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.

La investigació, batejada com a “Operació Green Saj”, es va iniciar el març passat arran de les queixes de veïns de Sax per continuats talls de llum i pujades de tensió. Els agents van localitzar una vivenda amb una connexió il·legal a la xarxa elèctrica, que causava greus perjudicis a la resta d'usuaris.
Durant les indagacions, es va detectar un segon immoble sospitós a Petrer, presumptament vinculat al mateix propietari. Les vigilàncies van confirmar l'activitat il·legal en ambdós domicilis.
El passat 5 de maig, es va establir un dispositiu que va culminar amb l'entrada i registre en les dues vivendes. A Petrer, es va detindre un home de 33 anys i es van trobar més de 400 plantes de marihuana, moltes preparades per a la distribució.
Posteriorment, a Sax, es va detindre un segon home de 37 anys i es van confiscar prop de 500 plantes.
En total, s'han intervingut més de 900 plantes de marihuana i s'ha confirmat l'existència de connexions fraudulentes a la xarxa elèctrica en ambdues vivendes. Els detinguts han sigut posats a disposició judicial a Villena.