Anselmi afronta la 'maledicció' argentina en el banqui de l'Elx

El nou tècnic ha d'intentar trencar una curiosa mala ratxa de descensos dels seus compatriotes en Primera Divisió amb el club il·licità.

Imatge genèrica d'un camp de futbol amb una pilota.
IA

Imatge genèrica d'un camp de futbol amb una pilota.

El nou tècnic argentí, Martín Anselmi, assumix la direcció de l'Elx CF amb l'objectiu de trencar una peculiar mala ratxa dels seus compatriotes en la màxima categoria del futbol espanyol.

La designació de Martín Anselmi com a nou entrenador de l'Elx CF no sorprén, tenint en compte la propietat actual del club i la seua història, marcada per la confiança en tècnics argentins. Anselmi afrontarà el repte que anteriorment assumiren diversos compatriotes seus, però haurà de superar una curiosa maledicció que afecta els entrenadors d'eixe país en la Primera Divisió amb l'entitat il·licitana.
La relació entre els banquillos argentins de l'Elx en Primera i els resultats desitjats no sempre ha sigut favorable. En els últims casos, s'han vist associats a descensos. El curs 2022-2023, de mal record, va veure passar dos entrenadors argentins pel club, un d'ells de forma molt breu, sense poder revertir la situació.
Jorge Almirón i Sebastián Beccacece són els dos últims exemples. Almirón va dirigir l'equip durant cinc partits en la 2022-2023, després d'una primera etapa en la 2020-2021 que va durar 21 encontres. La segona experiència de Beccacece, tot i començar amb il·lusió i un joc dominant, va acabar amb un enfonsament que va comportar la seua no renovació.
Abans d'ells, Felipe Mesones, un clàssic del club, va començar la temporada 1988-1989 amb mals resultats, sent destituït als deu partits. Tot i això, Mesones també va aconseguir una permanència en la 1976-1977 i l'ascens de 1988, sent encara hui l'entrenador amb més partits dirigits a l'Elx.
La mala ratxa de descensos la va iniciar Roque Olsen en la 1977-1978, sent rellevat després de la jornada 26. El curs el va concloure Juan Carlos Lezcano, sense poder evitar el retorn a Segona Divisió.
Altres dos tècnics argentins van dirigir l'Elx en Primera sense descensos, tot i que sense assolir l'èxit esperat. Néstor «Pipo» Rossi va concloure la 1974-1975 en octava posició, però va acabar el curs amb una derrota en el derbi. El curs següent només va durar set partits.
La llista la va obrir la llegenda Alfredo di Stéfano, nacionalitzat espanyol. El seu pas per l'Elx en la 1967-1968 va ser de mitja temporada, deixant l'equip colista, una situació que es va aconseguir redreçar en la segona volta.