Gandia rebutja ampliar la zona de comerç turístic

El Consell Local de Comerç vota en contra de permetre obertures en festius, defensant un model equilibrat.

Imatge genèrica d'un comerç tancat en una plaça de la Safor.
IA

Imatge genèrica d'un comerç tancat en una plaça de la Safor.

El sector comercial de Gandia ha expressat majoritàriament el seu rebuig a l'ampliació de la Zona de Gran Afluència Turística (ZGAT), que permetria obertures en diumenges i festius.

La decisió es va prendre en la reunió del Consell Local de Comerç, convocada per l'Ajuntament de Gandia. En este òrgan estan representats els grups polítics, les associacions del petit comerç, les grans superfícies i altres actors econòmics de la ciutat. Després del debat, el resultat va ser de deu vots en contra i dos a favor de l'ampliació.
La regidora de Comerç, Elena Moncho, va comunicar la decisió: «El Consell Local de Comerç de Gandia s'ha pronunciat de manera majoritària en contra de l'ampliació de la zona de Gran afluència turística, han sigut 10 vots en contra i 2 a favor i des de l'ajuntament respectem este resultat i traslladarem a la Generalitat esta decisió defenent un model de comerç equilibrat i consensuat».
Este rebuig no és una decisió definitiva, ja que la competència per autoritzar o modificar una Zona de Gran Afluència Turística correspon a la Generalitat Valenciana. No obstant això, representa una posició rellevant, ja que recull l'opinió dels principals sectors afectats.
En la pràctica, rebutjar l'ampliació significa apostar per mantindre l'actual model d'obertura i evitar un règim de llibertat horària. Les ZGAT permeten als comerços inclosos obrir sense limitacions horàries durant períodes determinats, especialment en diumenges i festius.
Els opositors a l'ampliació defenen que esta mesura ajuda a protegir l'equilibri entre grans superfícies i petit comerç, evitant que els negocis amb menys recursos hagen d'assumir majors costos laborals per a competir en horaris més amplis.
Amb el resultat de la votació, l'Ajuntament traslladarà a la Generalitat la postura majoritària del Consell Local de Comerç, recolzant un model que, segons apunta la regidora, siga «equilibrat i consensuat» per a tot el sector comercial de la ciutat.