Gandia rebutja obrir diumenges i festius a tota la ciutat

El Consell Local de Comerç s'oposa a l'ampliació de la Zona de Gran Afluència Turística, defensant el comerç de proximitat.

Imatge genèrica d'una sala de reunions municipal.
IA

Imatge genèrica d'una sala de reunions municipal.

El Consell Local de Comerç de Gandia ha rebutjat la proposta d'ampliar la Zona de Gran Afluència Turística (ZGAT) a tot el terme municipal, amb 10 vots en contra i 2 a favor.

L'organisme s'ha posicionat majoritàriament en contra que els establiments comercials obrin els diumenges i festius. La votació es va produir en una reunió convocada per l'Ajuntament, amb la participació de les associacions del xicotet comerç, grans superfícies, representants polítics i altres agents econòmics vinculats a l'activitat comercial de la ciutat.
El resultat reflecteix el posicionament majoritari del sector comercial de Gandia respecte a aquesta mesura, després d'analitzar les seues possibles implicacions sobre el model comercial local. L'Ajuntament de Gandia traslladarà a la Generalitat Valenciana l'informe corresponent, alineat amb el sentir majoritari expressat en el Consell Local de Comerç, que serà qui adopte una resolució definitiva.
La regidora de Comerç, Elena Moncho, ha manifestat que el Consistori reafirma el seu compromís amb la participació dels sectors implicats i la defensa d'un model comercial equilibrat que responga a l'interés general de la ciutat. Paral·lelament, l'Ajuntament de Gandia ha sol·licitat a la Universitat de València, a través de la Càtedra Joan Noguera, un estudi sobre el teixit comercial, les demandes ciutadanes i l'impacte de la venda en línia.
Per la seua banda, el Grup Municipal Popular va votar en contra de l'ampliació de la ZGAT, defensant la necessitat de protegir el comerç de proximitat, els autònoms i els xicotets establiments. Consideren que la passivitat del govern socialista ha deixat Gandia en una posició de debilitat per defendre el seu teixit comercial.
El Grup Popular assegura que continuarà actuant davant les institucions per a defensar al comerç local, reiterant el seu compromís amb aquest sector.