El PSPV denuncia el veto del govern de Carrasco a una declaració pel Dia de l'Orgull

Els socialistes lamenten que el govern municipal impedisca debatre la seua proposta sobre igualtat i diversitat LGTBIQ+.

Imatge genèrica d'un micròfon en una sala de plens.
IA

Imatge genèrica d'un micròfon en una sala de plens.

El Grup Municipal Socialista ha denunciat el veto del govern de Begoña Carrasco a la declaració institucional presentada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+, una decisió presa en Junta de Portaveus que impedirà que la proposta arribe al ple.

La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha lamentat el bloqueig a una declaració que es limitava a reafirmar el compromís de l'Ajuntament de Castelló amb la igualtat, la diversitat i la lluita contra qualsevol forma de discriminació cap a les persones LGTBIQ+, a més de mostrar el suport institucional als col·lectius que treballen en defensa d'estos drets.
Puerta considera especialment cridaner que el govern de Carrasco haja impedit prosperar la proposta socialista mentre s'ha vist obligat a transformar en moció una iniciativa pròpia presentada erròneament com a declaració institucional. "El paradoxal és que el Partit Popular haurà de debatre en el ple sobre el Dia de l'Orgull després d'haver vetat la nostra declaració, i a més ho farà per un error en la tramitació de la seua pròpia iniciativa", ha assenyalat.
En la Junta de Portaveus, el Grup Municipal Socialista va advertir que el text del Partit Popular no tenia la naturalesa d'una declaració institucional, sinó de moció. La secretària general del Ple va ratificar este criteri, confirmant que la iniciativa havia de tramitar-se com a moció, "cosa que va assumir a reganyadents la senyora Carrasco". "És difícil entendre que un govern que presumix de gestió no siga capaç de tramitar correctament una iniciativa plenària. Han vetat la nostra declaració i, alhora, s'han vist obligats a convertir la seua en una moció que, malgrat seu, haurà de debatre's públicament", ha conclòs Puerta.