Durant cinc jornades intenses, el Museu del Taulell Manolo Safont s'ha consolidat com un punt de trobada per a l'experimentació artística i l'intercanvi cultural, amb Itàlia com a país convidat. Els participants han gaudit d'un programa complet que ha combinat formació, demostracions tècniques, creació col·lectiva i divulgació, fomentant el diàleg entre diferents generacions i corrents de la ceràmica contemporània.
El regidor de Cultura d'Onda, Daniel Álvaro, ha valorat molt positivament l'edició, destacant que la ciutat s'ha convertit en un gran espai de trobada on la ceràmica s'ha viscut des de la col·laboració, l'aprenentatge i la creativitat. Ha subratllat que la ceràmica continua sent un llenguatge viu capaç d'unir generacions i cultures, projectant el valor del patrimoni ceràmic local.
La programació ha inclòs tallers experimentals, demostracions de tècniques artesanals, conferències especialitzades, trobades PechaKucha, visites guiades al museu, exhibicions en directe i l'espai ON FIRE, dedicat als processos de cocció. També s'ha celebrat la segona Mascletà Ceràmica i exhibicions de mestres ceramistes reconeguts.
Un dels punts forts ha sigut el mural col·lectiu, dirigit per l'artista italiana Veronica Fabrozzo. L'obra, creada pels participants, s'incorporarà al patrimoni artístic vinculat a les Convivències Ceràmiques, ampliant el llegat d'estos deu anys.
La participació d'especialistes italianes del Museu de Ceràmica de Montelupo i de l'Arxiu Bitossi, com Vittoria Nassi i Marina Vignozzi, ha permés acostar l'evolució de la tradició ceràmica europea i afavorir l'intercanvi de coneixements. Paral·lelament, s'ha pogut visitar l'exposició Aprendizajes cerámicos colectivos, que reuneix treballs de les principals escoles superiors de ceràmica de la Comunitat Valenciana i murals d'edicions anteriors.




