Més de 300 músics omplin l'Estació del Nord de València en un concert històric

La Germanor Band, amb agrupacions d'Alacant, Castelló i València, ret homenatge al moviment musical valencià amb un repertori variat.

Imatge genèrica d'una estació de tren amb arquitectura destacada.
IA

Imatge genèrica d'una estació de tren amb arquitectura destacada.

Prop de 300 músics de les tres províncies valencianes han participat en un concert conjunt celebrat divendres a l'Estació del Nord de València, com a homenatge al moviment associatiu musical.

La Unió Musical 'Amor al Art' de Benlloch i la Unió Musical d'Alfondeguilla han representat la província de Castelló en la Germanor Band. Aquesta formació, integrada per uns 300 músics procedents de deu societats musicals de la Comunitat Valenciana, ha actuat a l'emblemàtica Estació del Nord de València.
La iniciativa, promoguda per Amstel en col·laboració amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), ha aconseguit reunir agrupacions d'Alacant, Castelló i València. El concert s'ha concebut com un tribut al ric teixit associatiu musical valencià.
Un dels moments més aplaudits ha sigut la interpretació conjunta de 'Rotllo i Canya', una composició emblemàtica de les festes de Castelló. El repertori també ha inclòs peces reconegudes com Amparito Roca, Paquito el Chocolatero, El Fallero, Xàbia, Les Fogueres de Sant Joan i Chimo. La direcció musical ha estat a càrrec de Sergio Díaz, director de la Jove Banda Simfònica de la FSMCV.
El concert ha finalitzat amb l'estrena de 'Germanor', una composició inèdita creada exclusivament per a esta iniciativa, interpretada per la totalitat de la banda. L'esdeveniment ha servit com a preludi dels Concerts de Viveros, que començaran el pròxim 2 de juliol.