Xàbia demana la màxima condecoració per als policies que van salvar una família en l'incendi de Jávea Park

Dos agents van accedir a l'edifici inundat de fum per rescatar una família amb dos menors, mentre altres van evacuar la finca 'in extremis'.

Imatge genèrica d'un edifici envoltat de fum tòxic durant un incendi nocturn.
IA

Imatge genèrica d'un edifici envoltat de fum tòxic durant un incendi nocturn.

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat instar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb distintiu roig per a dos agents i amb distintiu blau per a sis més, per la seua actuació en l'incendi de Jávea Park.

El 12 de febrer, un greu incendi es va declarar en la urbanització Jávea Park, al nucli de l'Arenal de Xàbia. L'incendi, descrit com d'una "agressivitat i propagació extremes", va generar una densa humareda tòxica que va envair ràpidament l'edifici, bloquejant les vies d'eixida. Malauradament, el succés es va cobrir amb la mort de dos veïns: Arantza, de 70 anys i propietària del pis on es va iniciar el foc, i Gerson, de 42, que va morir per asfíxia mentre intentava rescatar altres residents. Un total d'uns 40 veïns van haver de ser evacuats.
Els primers a arribar van ser els agents de la policia local Antonio Soler i Elena Torres. Davant el caos i el perill mortal, l'agent Soler va utilitzar una grúa d'un pintor per accedir a la quarta planta. Guiat pel plor dels atrapats i sense equip de respiració autònoma, es va introduir a l'edifici i va localitzar una família de cinc membres, incloent-hi dos menors, que s'asfixiaven a terra. Va aconseguir guiar-los i posar-los a sa. Mentrestant, l'agent Torres va pujar per l'escala, va arribar a una terrassa i va auxiliar diversos veïns atrapats.
Posteriorment, sis agents més van arribar i van procedir a l'evacuació "in extremis" de la resta de la finca, assegurant el perímetre i coordinant els mitjans d'emergència. Molts veïns van patir crisis d'ansietat i van requerir atenció per inhalació de fum. L'actuació conjunta va ser fonamental per evitar una tragèdia major.
El ple de Xàbia ha instat l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències a concedir la Creu al Mèrit Policial amb distintiu roig als agents Antonio Soler i Elena Torres. Així mateix, proposen la Creu al Mèrit Policial amb distintiu blau per als agents Mariano Armero, Antonio Sánchez, Alejandro Javega, Jorge Ortega, Carlos Javier Medivil i José Manuel Martín.
En un ple anterior, l'ajuntament ja havia aprovat concedir a títol pòstum la medalla d'or de la vila a Gerson Andrés Rincón Murillo, el veí que va morir intentant rescatar altres residents.