L'executiu municipal ha emés un comunicat per a aclarir la situació respecte a les obres, rebutjant les acusacions del PP. Segons el govern, totes les decisions financeres i tècniques s'han pres amb «transparència absoluta», amb plens públics retransmesos pel canal oficial de YouTube de l'Ajuntament, on qualsevol ciutadà pot consultar els debats i les explicacions tècniques.
El govern recorda que el projecte de les obres és una herència del Partit Popular de 2015, que no va ser executat en el seu moment per la Diputació d'Alacant. Ha sigut l'actual equip de govern qui ha hagut de rescatar i actualitzar el projecte per a millorar les vies del centre del poble.
Es critica la «falta de responsabilitat» del Grup Municipal Popular, que va votar en contra de la modificació de crèdit de 305.000 euros necessària per a continuar les obres, afectades per troballes arqueològiques i filtracions d'aigua. A més, es lamenta l'absentisme d'altres regidores del PP al ple, considerant-ho una «obligació i responsabilitat institucional».
Malgrat l'oposició i l'absentisme, el finançament de les obres està garantit. S'ha gestionat un préstec de 250.000 euros de la Diputació, amb un interès baix, i els 56.000 euros restants es cobriran amb fons propis. L'equip de govern també ha anunciat una reunió informativa pròxima amb els veïns de la zona per a explicar l'estat del projecte i resoldre dubtes durant el parèntesi legal de 15 dies hàbils.




