Els tripulants d'una embarcació van incomplir les normes de navegació a Xàbia en la vesprada d'ahir, fondejant en una zona reservada al bany i sobre fons marins protegits de posidònia oceànica. Malgrat la presència de balises que delimiten clarament la zona de bany de la Cala Blanca i la línia cap a la mar oberta, l'embarcació va accedir a l'àrea restringida, fent cas omís de la senyalització.
Els banyistes presents van mostrar la seua perplexitat davant l'actitud dels navegants. Esta costa, incloent la Cala Blanca i la Cala de la Sardinera, és coneguda per la seua alta pressió nàutica, sent una de les més afectades de la Comunitat Valenciana. Normalment, els navegants respecten les balises i utilitzen les boyes ecològiques de fondeig, dissenyades per a evitar el dany a les praderies de posidònia. Tirar l'àncora sobre estos fons marins protegits constitueix una infracció greu, sancionable amb multes que oscil·len entre els 3.001 i els 200.000 euros.
La tripulació de l'embarcació que va accedir ahir a la zona de bany va incomplir totes les normatives, intentant acostar-se al màxim a la riba. Els banyistes van lamentar la manca de vigilància i la impossibilitat de sancionar els responsables. Es recorda que les balises són fonamentals per a delimitar les zones de bany i garantir la seguretat dels nedadors enfront d'embarcacions i motos aquàtiques.




