La festa de la "nit dels focs de Sant Joan" a Xàbia va ser un esdeveniment multitudinari, atraient milers de persones que van participar en els rituals tradicionals. Els primers a saltar les fogueres van ser els quintos de "A trompicons", marcant l'inici d'un dels actes festius més massius de la Marina Alta.
Els participants van seguir el ritual, portant una corona de "vidriella" i un grapat de "faves seques". En l'última foguera, dedicada a trastos vells, van llançar la corona i van demanar un desig, creant una nit descrita com a màgica.
Per a aquells que van allargar la celebració, la nit va concloure amb un bany refrescant a la platja.




