La visita del grup, provinent de Haslum, prop d'Oslo, que inicialment estava plantejada com un viatge d'oci, s'ha transformat en una experiència d'intercanvi cultural amb la ciutadania calpina, sense programacions prèvies.
Durant la seua estada, i per iniciativa pròpia de les joves músiques, la banda va oferir una interpretació musical coincidint amb les dates del solstici d'estiu i la celebració de la Nit de Sant Joan. Aquest gest va adquirir un simbolisme especial en coincidir amb una efemèride que també forma part de la tradició noruega, coneguda com a Jonsok o Sankthansaften, marcada pel foc, la llum i la connexió amb el mar.
Aquesta experiència s'emmarca en la línia de treball que l'Ajuntament de Calp desenvolupa per fomentar un turisme vinculat a l'intercanvi cultural i la creació de relacions duradores amb comunitats d'altres països. Anteriorment, el municipi ha acollit iniciatives com el germanament de la Rondalla de Calp amb Bebra (Alemanya) i visites de joves orquestres de Berlín. També es preveu l'actuació d'un cor gospel irlandès a l'octubre.




