El mes de juliol arranca en À Punt amb l'estrena de ‘Valencians sobre rodes’, un programa dedicat als aficionats al ciclisme. Presentat per Gemma Payà, el format saludable oferirà cada dimecres, a partir de les 22:45 hores, les millors rutes i paisatges de la Comunitat Valenciana.
Produït per TVBGN Production i Surf Channel amb la participació d'À Punt, el programa tindrà una durada de tretze setmanes, amb capítols de 50 minuts. Cada emissió inclourà una ruta cicloturista diferent, combinant natura, gastronomia local i la gent dels pobles que travessa l'equip. S'exploraran llocs com la Via Verda del Serpis, La Serrania, La Via Xurra, la Ruta del Vi Bobal o les Fonts de la Marina Baixa.
El primer capítol, que s'emetrà el dimecres 1 de juliol, se centrarà en la Marina Alta. La ruta començarà a la platja de l'Almadrava, als Poblets, i continuarà pel Parc Natural de la Marjal de Pego-Oliva, Pego, l’Atzúbia, el Castell de Forna, fins a la Vall de Gallinera. També es visitarà la Vall d’Alcalà i el despoblat de l’Atzuvieta, per a finalitzar al Port de la Vall d’Ebo i la Cova del Rull, culminant a Benimaurell (la Vall de Laguar).
Gemma Payà, coneguda per altres programes de la televisió autonòmica i per la seua faceta de blogger i podcaster, ha descrit el programa com un descobriment personal. Ha destacat que els protagonistes són les persones, les seues històries i la terra valenciana, que aporten la màgia a cada recorregut.
El director del programa, Salva Ruiz, ha subratllat l'objectiu de mostrar l'essència de la Comunitat Valenciana a través dels paisatges, la cultura i la gent, utilitzant l'esport com a fil conductor. Ruiz també ha ressaltat la professionalitat de Payà durant les gravacions, fins i tot en plena maternitat.
L'objectiu final de ‘Valencians sobre rodes’ és oferir una visió viva i honesta del territori valencià, demostrant que l'esport és una manera de contar històries.




