Nova línia de Metrobús connectarà Quart de Poblet i el Barri del Crist

La Generalitat implanta el servici 162C a partir del 29 de juny, complint una reivindicació històrica per a millorar la mobilitat veïnal.

Imatge genèrica d'un autobús elèctric de la línia 162C circulant per un municipi valencià.
IA

Imatge genèrica d'un autobús elèctric de la línia 162C circulant per un municipi valencià.

A partir del pròxim 29 de juny, el Barri del Crist i Quart de Poblet estaran connectats per una nova línia de Metrobús, la 162C, que respon a una reivindicació de l'Ajuntament cap a la Generalitat Valenciana.

La nova línia 162C de Metrobús establirà una connexió directa entre el Barri del Crist i la xarxa de Metrovalencia, cohesionant així ambdós nuclis urbans i facilitant la mobilitat dels veïns i veïnes de la Mancomunitat. El recorregut tindrà una durada aproximada de 12 minuts en direcció a l'estació de Metrovalencia i de 10 minuts en sentit invers.
El servici comptarà amb 17 expedicions d'anada i 17 de tornada, distribuïdes en tres franges horàries (matí, migdia i vespre-nit) per a adaptar-se als principals moments de desplaçament. El primer servici partirà a les 7.00 hores des del Barri del Crist, i l'última expedició eixirà a les 21.00 hores des de l'estació de Quart de Poblet.
L'autobús serà elèctric i les parades estaran equipades amb codis Navilens per a facilitar l'accés a la informació, especialment a persones amb discapacitat visual. També s'instal·laran marquesines amb informació en temps real per a millorar l'experiència d'ús.
Esta implantació respon a una petició formal del Consistori a l'Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) el 21 de març de 2024, sol·licitant un servici similar al de Xirivella, que garantira l'accés efectiu a la xarxa metropolitana i la connexió amb municipis veïns com Aldaia, sense sobrecoste.
Tot i que la directora gerent de l'ATMV va confirmar per escrit el 28 de maig de 2024 que la llançadora quedava recollida en el contracte d'operació per als pròxims deu anys, el servici no estarà operatiu fins a esta data. Després de diverses reunions tècniques i polítiques, l'Ajuntament de Quart de Poblet va exigir novament el març de 2026 el compliment dels compromisos adquirits.