L'Ajuntament de Manises ha viscut una jornada significativa amb el canvi al capdavant del consistori. Jesús Borràs ha assumit oficialment la vara de comandament, prenent el testimoni de Javier Mansilla, tal com estava previst en l'acord de govern subscrit entre PSPV, APM-Compromís i Podemos per al mandat 2023-2027.
Este relleu marca l'inici d'una nova etapa dins d'un projecte compartit que ha governat Manises durant els últims anys, amb l'objectiu de "continuar impulsant polítiques progressistes, transformadores i centrades en el benestar de la ciutadania". El canvi es produïx "des de la normalitat institucional i des de la voluntat de reforçar la estabilitat d'un govern que compta amb una majoria consolidada".
Els representants de les tres forces que integren l'executiu municipal han destacat el clima de confiança, lleialtat i cooperació que ha fet possible esta alternança al capdavant de l'ajuntament. Una fórmula que, segons han assenyalat, "demostra que la política pot construir-se des del diàleg, el consens i la generositat al servici de l'interés general".
Amb este relleu, l'equip de govern afronta l'últim any de mandat amb la voluntat de "culminar projectes estratègics per a la ciutat i continuar treballant des de la unitat per a donar resposta als reptes presents i futurs de Manises".
Pel que fa a la reestructuració de les àrees de gestió, el nou alcalde, Jesús Borràs, es responsabilitzarà de relacions institucionals, protocol, agermanaments, comunicació i coordinació Unesco, a més de les àrees que ja ocupava. Per la seua part, l'alcalde sortint, Javier Mansilla, assumix delegacions de Vivenda, Projectes Europeus, Subvencions i Turisme. Finalment, contractació i patrimoni, que abans gestionava Jesús Borràs, passen a ser dirigides pel regidor d'APM-Compromís, Xavier Morant. La reordenació de les tinences d'alcaldia queda de la següent manera, de primera a sisena: Javier Mansilla, Rafa Mercader, Carmen Moreno, Ángel Mora, María José Zamora i Juan Carlos Esteve.
La nova etapa que s'obri manté intacte l'objectiu compartit de les forces progressistes, "continuar construint una ciutat més cohesionada, innovadora, sostenible i pròspera per a tota la ciutadania".




