La trobada, que ha tingut lloc al consistori, estava cridada a explorar vies d'entesa sobre un projecte que ha generat friccions entre ambdues parts. El Súper Solidari, nascut inicialment com a resposta a la DANA de 2024 per a distribuir aliments i productes bàsics a famílies afectades, s'ha convertit en un projecte dirigit a persones vulnerables. La seua continuïtat en un edifici municipal ha generat desacords, ja que l'ajuntament pretén reconvertir l'immoble en un Centre d'Atenció a l'Emergència.
La reunió es produïa en ple conflicte pel desallotjament de l'espai municipal que ocupa el projecte. La Koordinadora, acompanyada per docents de la Universitat de València, pretenia proposar una nova via de diàleg per a compatibilitzar la continuïtat del Súper Solidari amb els plans municipals. La proposta incloïa ajornar la decisió de l'equip de govern i constituir un grup de treball amb representants del projecte, els Serveis Socials municipals i personal universitari per a buscar una solució consensuada.
No obstant això, després de prop de dos hores de conversa, la reunió va concloure "de forma abrupta" quan l'alcalde d'Alfafar, Juan Ramón Adsuara, va abandonar la sala sense arribar a cap acord. Segons la Koordinadora, la proposta no va ser acceptada per l'ajuntament, considerant així esgotada la via de diàleg. Defensen que el Súper Solidari atén setmanalment més de 200 famílies i subratllen el seu caràcter comunitari i de suport social.
Per la seua banda, l'Ajuntament d'Alfafar assenyala la falta de coordinació del projecte amb els Serveis Socials municipals com a principal punt de desacord. L'alcalde Adsuara afirma que el col·lectiu "no està disposat a col·laborar per cedir les famílies que són intervingudes", la qual cosa impedeix al consistori conèixer qui rep l'ajuda o realitzar el seguiment pertinent. Adsuara indica que la intervenció social és una competència municipal i que l'activitat es desenvolupa sense supervisió, amb expedients relacionats amb qüestions sanitàries, urbanístiques i d'ocupació d'instal·lacions públiques.
El consistori sosté que aquestes circumstàncies impedeixen regularitzar el projecte en les seues condicions actuals i que la Koordinadora rebutja treballar sota els mateixos criteris que altres entitats socials col·laboradores. "No volen actuar com la resta d'ONG. Volen seguir estant en un lloc que està ocupat i que no compleix cap normativa de sanitat", assegura Adsuara, qui va afegir que "si ells no estan disposats a complir la legalitat, no podem seguir negociant amb ells". Aquesta postura, segons l'alcalde, va ser recolzada pel secretari municipal, la cap de Serveis Socials i el comissari d'Alfafar, a més d'exposar-se davant els professors de la UV presents.




