València encén els XII Gay Games davant 13.500 persones

La ciutat acull la cerimònia d'obertura de l'esdeveniment esportiu LGTBIQ+ coincidint amb el Dia de l'Orgull.

Imatge genèrica d'una multitud celebrant un esdeveniment esportiu nocturn amb focs artificials.
IA

Imatge genèrica d'una multitud celebrant un esdeveniment esportiu nocturn amb focs artificials.

L'Estadi Ciutat de València va ser l'escenari de la cerimònia d'obertura dels Gay Games XII València 2026, reunint prop de 13.500 persones en una nit que posiciona la ciutat com a capital de la diversitat.

La gala va començar amb el desfile de més de 10.200 atletes de 81 nacionalitats, acompanyats per grups de folklore valencià. Artistes com Soraya, Choriza May i el Grup de Danses de Guadassuar van donar la benvinguda als participants.
Durant les intervencions institucionals, es va reivindicar el significat de València com a ciutat d'acollida. Un membre de l'equip organitzador va declarar: “Les persones LGBTQIA+ pertanyem a l'esport, i l'esport ens pertany tant com a qualsevol altra persona”. Els copresidents de la Federació Internacional de Gay Games també van destacar la lluita global per la igualtat i la visibilitat.
La vetlada va incloure l'entrada de les banderes oficials, interpretades per la Banda per la Diversitat, i el Rainbow Memorial Relay, un acte simbòlic en homenatge a Thomas F. Waddell i a les víctimes del col·lectiu LGTBIQ+. La música coral va unir el Cor a Cor de València amb el Gay Men’s Chorus of Washington DC.
Després dels juraments esportius i d'un espectacle acrobàtic, la cantant Mónica Naranjo va oferir l'actuació principal. La cerimònia va culminar amb l'arribada de la flama dels jocs, la declaració oficial d'inauguració i un espectacle de focs artificials multicolors.