El PSPV demana reactivar el pla de mobilitat d'Ontinyent

Els socialistes reclamen un balanç del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible deu anys després de la seua aprovació i la posada en marxa de noves mesures.

Imatge genèrica d'una plaça urbana mediterrània al capvespre.
IA

Imatge genèrica d'una plaça urbana mediterrània al capvespre.

El Grup Municipal Socialista d'Ontinyent ha presentat una moció per a que l'Ajuntament avalue el compliment del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i pose en marxa les actuacions pendents.

El Grup Municipal Socialista d'Ontinyent ha presentat una moció per a que l'Ajuntament "avalue el grau de compliment del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i pose en marxa les actuacions que seguixen pendents deu anys després de la seua aprovació".
Des del PSPV recorden que "el PMUS va nàixer amb l'objectiu de millorar la mobilitat de la ciutat, reduir la dependència del vehicle privat i fomentar mitjans de transport més sostenibles". No obstant això, consideren que "moltes de les mesures previstes no s'han executat o han quedat paralitzades amb el pas dels anys".
Els socialistes assenyalen "la falta de connexions eficients de transport públic amb alguns barris, les zones residencials disperses i els polígons industrials. Una situació que obliga molts veïns i veïnes a utilitzar el cotxe per a desplaçar-se als seus llocs de treball, centres educatius o servicis públics".

"Deu anys després de l'aprovació del pla és necessari fer balanç i actuar. Ontinyent ha canviat i les necessitats de mobilitat també. No podem seguir tenint un pla que sobre el paper planteja solucions, però que en la pràctica no s'està desenvolupant plenament"

Jose Antonio Martinez · Portaveu del Grup Municipal Socialista
Argumenten que "la moció també posa el focus en nous reptes que han sorgit en l'última dècada, com l'increment de l'ús de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, la necessitat de reforçar les connexions amb altres municipis de la comarca i les noves demandes de mobilitat derivades del creixement del Campus Universitari".
Per això, el PSPV proposa que "l'Ajuntament elabore i publique anualment un informe sobre el grau de compliment del PMUS, tal com establixc la legislació autonòmica, i que presentació una planificació concreta per a desenvolupar les actuacions pendents".
"Entre les mesures plantejades destaquen la millora de les línies i freqüències del transport públic, l'ampliació de les rutes cap als polígons industrials i les zones perifèriques, l'adaptació de la ciutat a l'ús segur de patinets i bicicletes elèctriques, així com l'extensió del sistema de bicicletes públiques a urbanitzacions i àrees industrials", declaren.
Així mateix, els socialistes reclamen "una major transparència en les polítiques de mobilitat i l'obertura d'un procés de participació ciutadana en el qual puguen intervindre veïns, comerciants, estudiants i usuaris del Campus Universitari per a definir les prioritats de futur".

"Una ciutat moderna necessita una mobilitat pensada per a les persones. Volem que Ontinyent siga una ciutat més accessible, millor connectada i amb alternatives reals a l'ús del vehicle privat"

Portaveu del Grup Municipal Socialista