La Diputació millora les platges amb 813.000 euros

S'incorporen millores en accessibilitat, neteja i protecció ambiental per a les costes valencianes.

Imatge genèrica de llums d'emergència.
IA

Imatge genèrica de llums d'emergència.

La Diputació de València ha presentat millores en el servici provincial de platges, amb una inversió de 813.429,77 euros per a reforçar l'accessibilitat, la neteja i la protecció ambiental del litoral.

La Diputació de València ha presentat este dimarts a Guardamar de la Safor les noves millores incorporades al servici provincial de platges. L'actuació permetrà reforçar l'accessibilitat, la neteja i la protecció ambiental del litoral valencià mitjançant una inversió de 813.429,77 euros.
El president de la Diputació, Vicent Mompó, i el diputat de Medi Ambient, Avelino Mascarell, juntament amb representants de diferents municipis de costa, han donat a conéixer els nous recursos que l'àrea provincial de Medi Ambient incorpora al servici per a millorar l'atenció als municipis i garantir unes platges més accessibles, sostenibles i preparades per a la temporada estival.
Entre les principals actuacions desenvolupades enguany destaca l'adquisició de 66 cadires 안피비아s i 67 grúes elèctriques de transferència, amb una inversió de 228.076,56 euros. Estes equipaments permetran reforçar l'accessibilitat en 19 municipis de la província i facilitar l'accés al bany a les persones amb mobilitat reduïda.
La Diputació ha destinat a més 90.689,50 euros a actuacions de protecció de sistemes dunars, mitjançant la instal·lació i reposició de balisaments en 12 platges de cinc municipis, amb un total de 6.560 metres protegits. Així mateix, s'han instal·lat 2.430 metres de noves passarel·les enrotllables fabricades amb plàstic 100% reciclat i reciclable en deu municipis, amb una inversió de 136.038,71 euros.
En matèria de neteja i manteniment, la institució provincial ha incorporat dos noves màquines rastrilladores, amb una inversió de 153.350 euros, i set vehicles UTV elèctrics destinats a reforçar les tasques de gestió del litoral en diferents municipis costaners. L'adquisició d'estos vehicles ha suposat una inversió de 205.275 euros.

"Demostrem la política útil de la Diputació, una política que millora els servicis perquè la gent puga disfrutar de les nostres platges, que no només són un luxe, sinó també un dret."

Vicent Mompó · President de la Diputació
Vicent Mompó ha destacat que, sota el lema 'La Mar de bé', la campanya de platges perseguix "tres objectius fonamentals: mantindre les nostres costes en les millors condicions, protegir espais tan valuosos com els sistemes dunars i garantir que qualsevol persona puga disfrutar del mar en igualtat de condicions".
Per la seua banda, Avelino Mascarell ha indicat que s'ha apostat per vehicles sostenibles "que hem adjudicat als municipis amb platges naturals perquè facen un manteniment de tot el seu cordó dunar per a una gestió més eficient i respectuosa amb l'entorn i puguen, al mateix temps, donar un bon servici a la ciutadania".
En la mateixa línia, el diputat de Turisme, Pedro Cuesta, ha subratllat la necessitat d'un turisme sostenible que protegisca el medi ambient: "Treballem en eixa línia per a poder oferir els millors espais i infraestructures als valencians i als turistes, alhora que preservem els espais naturals per a les futures generacions". Este projecte ha estat obert a tots els municipis costaners de la província més enllà dels 16 als quals habitualment la Diputació presta suport.